Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Når barnet skal i barnehage og voksne skal på jobb. Hvordan går det i deres hjem? Hvordan få til en rutine der barnet gjør som det skal om morgenen i stedet for å dra ut tiden, leke litt etc. Det hjelper ikke snakke til henne, det hjelper ikke kjefte. Hun bare tuller og styrer og alt ender i en kamp hver dag. Og kjefting. Og gråt. Altså en dårlig start på morgenen. Hjelp oss.
cielo *to barns mamma* Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Hva med en liten belønning når hun er ferdig med stellet. Feks å få se litt barne tv før dere går hvis hun er rask med morgenstellet. Si ganske enkelt at hvis hun forter seg litt får dere tid til det, men hvis hun somler går det ikke. Kan være noe annet også, at dere leser litt i en bok feks, det er populært her. Lykke til !
pappatilto Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Intuitivt virker det litt dristig å belønne med barne-TV før en drar i barnehagen. Da er det enda en ting som tar tid, og det kan ligge an til en konflikt om hvor mye barne-TV en skal se. Tror heller jeg ville satset på en belønning etter barnehagen, eller et klistremerkesystem, og ved x merker fikk barne se/gjøre noe morsomt. Har heldigvis ingen erfaringer med problemet, så mer konkret kan jeg ikke være.
mammatilSarah Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Som oftest er det et stress uten like, og hun skal bare, skal bare skal bare..Men har nå innført ordet "racerfart" der vi har konkurranse om å kle på klærne fortest på badet, og det funker fint, ting går fortere! Og barneTV om morgenen når vi egentli ikke har tid er ingen suksess, blir hyling og skriking når vi slår av.. Når hun er ferdi på bade går hun i stuen og tegner, perler osv, og det er lettere å "rive" henne fra det enn tven.. Er veldig forskjellig fra dag til dag, noen morgener er perfekte, mens andre er et sant helvete.. men sånn er det bare....
Silene Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Tror det beste er at barnet blir vekket tidlig nok, forsøk å la det sulle selv og våkne mens du fyker rundt og gjør alt det man gjør på morgenen- klærne må jo faktisk ikke på før dere skal dra, og da er vel barnet våknet mer også, og klarer lettere å kle på seg.. jeg pleide å hjelpe dem med klærne på morgenen til de var 7-8 år gamle, de er selvstendige unger uten puter under armene for det. Trenger barnet mer tid- må du gi det mer tid, selv om det betyr at du må opp tidligere- stresset er det som tar kvelern på morgenen. Min sønn på 10 har funnet ut at han vil ha good tid på morgenen, og står faktisk opp en time før meg...han hater virkelig stress, og gjør dette fordi han vil ha en rolig start på dagen..Alt tullet og styret kan jo være hennes reaksjon på stress på morgenen..
cielo *to barns mamma* Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Enig med deg Silene. Tror mye av problemene kan skyldes at de vil ha mer tid med foreldrene. Selv om det er negativ oppmerksomhet, er det oppmerksomhet. Derfor jeg mener det er bra belønning å kunne se i en bok el før man drar. Man må stå opp en halv time før, men det får man bare gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå