Gå til innhold

stoffskifte+levaxin?


mammarie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har gått på Levaxin i flere år. Ikke noe problem å ta det mens man er gravid, for det er et stoff som finnes naturlig i kroppen fra før. Jeg holdt meg helt jevn gjennom forrige svangerskap, men både da og nå blir jeg testet ekstra ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lavt stoffskifte.

Brukte levaxin tidligere, men har gått over til armour thyroid, for å se om det funker bedre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er jo ikke farlig sånt sett, dosen justeres vel betraktelig, som flere beskriver her..

 

Jeg er selv høyt dosert, så er spent på hvordan ting vil utvikle seg.

 

Har dere vært hos legen ennå? fått tilbud om noe ekstra? tell me all about it:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er 34 uker på veg og har brukt levaxin hele tiden. Hos meg har det holdt seg stabilt gjennom hele svangerskapet, blir sjekket ofte med blodprøver.:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så godt å høre da:)

for lavt du og har eller?

fikk du tilbud om flere ultralyder, eller måtte du "mase" deg til dem? annen oppfølging? trenger sårt svar, og takker for hjelp så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen første gang da jeg var 6+3, og så da jeg var 10+3.

 

Jeg skal ta blodprøver én gang i mnd. Viktig å følge med at ikke stoffskiftet blir lavere. Har ikke økt dosen ennå, mener selv at jeg egentlig skulle ha gjort det, men legen mente jeg ikke behøvde det.

 

Man har krav på ekstra oppfølging i svangerskapet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fikk lavt stoffskifte etter første graviditet - sjekket masse på nettet om det og ble helt skremt - fikk mast meg til time hos spesialist og ble beroliget og spiste dosen min med Levaxin og levde som normalt.

 

Ble gravid med nr. 2 på første forsøk - hadde en del småblødninger i første trimester, men det ga seg. Sjekket selv masse rundt svangerskap og lavt stoffskifte - blant annet på Aker sykehus sine nettsider om Hormonlaboritoriet, Oslo -

Forlangt av fastlegen min regelmessig blodprøver og ekstra UL på lokal sykehuset samt oppfølging på Hormonlaben på Aker -

Fikk ikke noe servert gratis - men måtte be om det jeg hadde krav på selv. Er glad for det i ettertid - nå som jeg har blitt kjent med mange andre som har hatt lavt stoffskifte og opplevd spontan aborter, og dødfødseler pga sviktende morkake funksjon som følge av feil medisninering -

 

Så gi deg ikke og be om ekstra oppfølgning både med UL og blodprøver.

 

Dosen min med Levaxin ble økt noe i andre trimester og nå 7 måneder etter fødsel nr. 2 er den det samme, men jeg har det bedre enn noen gang og føler meg helt frisk.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar- anonym.

Stresset litt de siste dagene, har følt meg så trøtt i det siste(dette kan selvsakt skyldes graviditeten i seg selv, men man blir jo ekstra bekymret....

ringte legen igår, men hele gjengen var visstnok på kurs til og med onsdag. så da gikk jeg rett til fylkesykehuset jeg, henvente meg på gyn.poliklinikk- og fikk time neste dag- altså idag!

 

Ville egentlig bare ta en blodprøve, men da jeg kom fikk jeg oppfølging med jordmor, gynokolog og innvendig ultralyd:)

 

fikk også beskjed om at jeg kunne få ultralyd ca hver tredje uke i hele svangerskapet (ca)

 

så nå er jeg glad lettet og mye tryggere:)

 

så lite på ul idag(er bare 5+5 ca) men skulle få komme tilbake om to uker.

 

gleder meg:)

 

igjen takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du tilbud om UL så ofte bare pga lavt stoffskifte?

Isåfall vil jeg også ha mer enn bare den ene UL-timen som alle får! Jeg har ikke fått tilbud om noe som helst ekstra. :(

 

Kjempebra at du får ordentlig oppfølging! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei igjen. har vært borte et par dager, men er tilbake nå:)

Fikk tilbud om det på sykehuset ja, pga stoffskiftet.

Jordmora fortalte at de på tirsdager hadde et spesielt opplegg for folk med diabetes, stoffskifte og andre sykdommer som krever medikamenter.

Jeg spurte om jeg da skulle ta ultralyd hver tirsdag. da svarte hun "neeei, det blir nok ikke mer enn hver tredje uke;)"

synes nå at det var mye også jeg:)

skal tilbake nå på tirsdag, får sikkert vite mer da om hvordan ting blir fremover.

 

har du msn, kan jeg gjerne legge deg til? ellers må du bare spørre visst det er noe du lurer på så skal jeg svare deg så godt jeg kan...

 

må igjen nevne at jeg tar så mye som 1500mg i uken, det er jo ganske mye i forhold til andre.. er født med lavt stoffskifte....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Er inne på 2. trimester nå, men måtte bare innom her for å se om du hadde svart. :)

 

Jeg har msn, men bruker det veldig sjelden. Er så ekstremt sliten at når jeg har krefter til å sitte foran pc'en har jeg nok med å få lest nyheter og surfet litt..

 

Men nå har jeg ihvertfall noe å si til jordmora eller legen min, så kanskje jeg kan få én ekstra UL i det minste. Hver tredje uke hørtes litt mye ut ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...