Gå til innhold

Til Stavangerfolk : boikott Babymiljø

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det butikken som ligger ved Kilden?

Jeg liker ikke Ohlsen. Reima-luene der er deks. dyrere enn på Reflex/Sørbø.Så det er ikke en billig butikk. Og servicen og innstillingen til de ansatte der er jevnt over dårlig.

• 1 år senere...

Helt enig, jeg kommer ALDRI til å handle på baby miljø igjen!!

Ikke bare er prisene godt over gjennomsnittet, men de har ikke peiling på bilstoler heller. Jeg kjøpte et Recaro Young Sport sete der til min sønn på 6 mnd., etter anbefaling fra butikken. Etterpå fant jeg ut at setet skal jo ikke brukes til barn under et år (dette står i Recaro's egen bruksanvisning) Men de ville ikke ta setet tilbake og gi meg pengene igjen, fordi de ikke var enige i at setet ikke kan brukes til barnet. Stakkar, han er jo bare babyen enda jo!! De påstår at babyer fint kan sitte forovervendt i det, og anbefaler det faktisk...

Jeg kunne få bytte mot et annet sete, men det passet ikke i bilen min, så da var vi like langt. Så nå sitter jeg med et sete til 3500,- (som koster 2800,- i andre butikker...) som jeg ikke kan bruke. Ok, en ting er at de er dyre, men når de i tillegg behandler kunder sånn etter at man har handlet ganske mye varer hos de, synes jeg er helt utrolig.

• 1 måned senere...

Annonse

• 3 uker senere...

"Vis til forbrukerloven m.t.p. angrefristloven. Det er ikke lov å nekte å ta tilbake en kjøpt vare dersom du har med kvittering og er innenfor angrefristen."

Det er ikke noe som heter angrefrist i vanlige forbrukerkjøp. Veldig vanlig misforståelse, men... Om en kjøper utenfor vanlig utsalgssted feks på døra, på tlf eller over nett derimot så gjelder Angrerettloven. Men det er noe helt annet.

I dette tilfellet har du fått en vare som du ikke kan bruke til det formål som du forklarte da du kjøpte varen. Det virker urimelig at de ikke er fleksible når de har gitt deg feilaktig informasjon.. Du kan jo høre med forbrukerrådet om du har noen rettigheter i slike tilfeller.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt nytt babysete og spart det du har kjøpt til babyen er stor nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...