Gullemor Skrevet 18. oktober 2006 #26 Skrevet 18. oktober 2006 En annen ting: Ei venninne og jeg blandet sammen ordtak en periode; tok de fra hverandre og satte de sammen med andre ordtak... Et eksempel: En god blanding av "en ulykke kommer sjelden alene" og "han ble ikke født bak ei låvedør" = "en låvedør kommer sjelden alene". Vi skrattlo og så for oss de mest spektakulære tornadoene! ) Hehe! Ellers hender det, i min verden, i alle fall, at noe sprer seg som "varme hveteboller i tørt gress"... Hehe!
findus Skrevet 18. oktober 2006 #28 Skrevet 18. oktober 2006 Sånt er jo kjempegøy! Det beste er folk som ikke gjør det med vilje, men det er ganske stas å finne på nye selv også... De der med "den smarteste skjeen i skuffa" må vel ha sagt det for tull, dessverre? Beste vrien på den der som jeg har hørt hittil tror jeg var da samboeren min mente at noen ikke akkurat var "den rundeste badeballen på stranda (megetsigende blikk) - FOR Å SI DET SÅNN". Helt seriøst, jeg holdt på å tisse på meg.
findus Skrevet 18. oktober 2006 #29 Skrevet 18. oktober 2006 Ting man ikke bør gjøre på varme dager - eller noe: Å bæsje på tenna Å melde avfall Å mele sin egen syke mor Å gi igjen med klingende mynt Å bite i det sure gresset Å reise kjerringa mot strømmen
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 18. oktober 2006 #30 Skrevet 18. oktober 2006 En engelsk kompis brukte en gang et uttrykk om folk som alltid skulle være litt bedre, du veit, når en akkurat har fortalt en god historie, så har vedkommende en som er ENDA litt bedre, eller om du har utført noe som var bra, har han gjort noe som var HELT fantastisk. Han kalte disse for "...(navnet) two-shits", f.eks. David two-shits; om du har bærsja EN gang som har han gjort det TO....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå