Gå til innhold

Åh...VONDT!! Kraftig ørebetennelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg a jenter? Våknet i dag med kraftig ørebetennelse.. det er ¨så vondt!! Får komme meg til legen det første i morgen.. men....jeg holder ikke ut smertene! helt grusomt! ørebetennelse er det værste som er!

Hva kan jeg ta av smertestillende?? tar så lite smertestillende til vanlig, og nå er jeg rådvill. Synes alle smertestillende er frarådet under graviditet jeg, men det her holder jeg ikke ut! Noen som vet hva jeg kan ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, stakkars deg. Har selv hatt kraftig ørebetennelse og vet hvor vondt det er... Kom meg til lege nesten umiddelbart (måtte bare ta en muntlig eksamen først) og fikk beskjed om å starte med antibiotika med en gang, og var det ikke bedre neste dag, måtte jeg på Ullevåll og operere...

Det første jeg sa etter å ha født første barn var faktisk at så vondt som øreverk var det i hvert fall ikke!!

Paracet skal være trygt å bruke når en er gravid, men det spørs vel om det er sterkt nok... (Fikk resept på paralgin forte jeg, men jeg var ikke gravid da.)

Ikke så mye hjelp i dette her dessverre. Håper du klarer å sove litt i natt. God bedring!!

Skrevet

Hiv innpå 2 Panodil eller Paracet! Det kan du ta hver 6. time. Det er bedre enn ingenting, har selv en del plager og har "godkjenning" fra legen på sykehuset til å ta de! Uansett så bør du komme deg kjappest mulig til legen å få behandling for det, før det evt. går hull på trommehinnen og det beste hadde vært å fått øredråper som er smertestillende og lindrer ganske kjapt!

Bor du i en storby, er det jo mulig at legevakten har medisiner på huset for akkurat dette, så det går jo evt. å ta en telefon dit! Det er ikke farlig å ringe dit, de er der for oss når vi trenger dem! ;)

Riktig god bedring, det trenger du!

Skrevet

Takker for gode råd jenter. Hadde spm inne på skravlesiden også, så nå har jeg vært på esso og kjøpt panodil zapp! Godt det finnes døgnåpne bensinstasjoner! Ørebetennelse ja, det er noe av det vondeste jeg har opplevd tror jeg! Aldri vært plaget av det før, før i juni; da fikk jeg en kraftig en! Prøvde 3 forskj antibiotikakurer før det hjalp. Og jammen får jeg ikke dritten tilbake nå igjen!

Skal komme meg til legen det første i morgen, så jeg får startet behandling så fort som mulig! Takk for gode råd jenter, og god natt!:)

Skrevet

paralgin kan du faktisk bruke når du er gravid. det er den eneste sterke smertestillende tablettene du kan bruke. ørebetennelse er helt forferdeli........ god bedring til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...