prysseluskan Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg tror jenta vår på 13 måneder muligens reagerer på noe i kosten, uvisst hva. Har vært hos lege (og fikk beskjed om å se det an), men har ikke tatt noen allergitester. Om din er allergisk mot noe, hvordan var symptomene? Her er det mye luft i magen, hard avføring og det er tydelig at noe gjør vondt.
Livmor Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Vet ingenting sikkert, men har vært og testet min ett år gamle gutt for matallergi. Vi har motsatt problem av dere, svært løs avføring mange ganger om dagen. I tillegg er fargen grønn og det lukter forferdelig surt. Han legger i tillegg lite på seg og faller på percentilskjemaet til hs (snart utenfor normalen). Syns det er ille at dere ikke får tatt blodprøve av jenta deres. Legen vår mente det var absolutt best å ta prøver. Ikke nødvendigvis fordi det må være noe galt, men også fordi det er fælt å gå og bekymre seg sånn. Er det ingen annen lege du kan kontakte? Enten legen på hs eller fastlegen deres.
junim@mm@ Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Hei! Vi er i gang med utredning av glutenallergi på gutten vår som er 15 mnd. Har tatt blodprøver som viser verdier som tyder på at det er det, men venter på å ta en prøve av tarmen på sykehus før de kan stadfeste noe. Symptomer hos min sønn har vært trøtt, slapp, sutrete, vektnedgang (utenfor percentil-skjemaet) rett og slett tegn til mistrivsel. Han har også jernmangel. Spiser veldig dårlig. Har gått runden med helsesøster og fastlege, men de har ikke funnet noe (ikke tatt allergiprøver), bare konstaterte jernmangel og ba meg om å få gutten min til å spise... Som alle mødre vet: det er ikke mulig å tvangsfore et barn som ikke vil spise! Etter 5 minutter inne hos en barnelege, spesialist på astma og allergi, trodde han det var glutenallergi. Mitt råd er at du må stå på dersom du tror det er noe galt med barnet ditt. Du er den eneste som kjenner barnet ditt og som kan føle at ting ikke er som det skal. Jeg er jo ny i dette gamet selv, men det er hyggelig å snakke med andre i samme situasjon:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå