Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Maa man ha fars underskrift naar man skal lage pass til barnet? Gjelder dette ogsaa om man er ugift???barnefaren er utenlandsk....
3 rosa og en blå Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 ja jeg fikk beskjed at jeg måtte ha det, men det kan være forkjelig fra sted til sted.. må ha også kopi av id kort
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Men jeg skal lage pass i Norge...jeg er norsk statsborger..og barnefaren har sagt at han ikke vil ha noe med barnet aa gjore,hvorfor maa jeg de hans underskrift da?
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er norsk, far chilensk og vi bor i Spania og er ugifte. Jeg dro hjem til Norge for á ordne norsk pass til barna, og JA du má ha fars underskrift (om han stár pá fódselsattesten) uansett om han ikke vil ha noe med barnet á gjóre. Men sá lenge han ikke vil ha noe med barnet á gjóre sá rekner jeg med at han gladlig skriver en bekreftelse pá at det er i orden at du ordner med pass. Bor han i utlandet sá fár du ham til á sende en fax til politikontoret med bekreftelse pá at det er ok (med kopi av sitt eget id-kort/pass). Du fár ikke noe pass utstedt om du ikke har fars godkjennelse.
Fisk med CV Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Så lenge man er ugift og ikke registrert samboer (dvs. at barnefaren er registrert bosatt på samme adresse som deg ifølge folkeregisteret) vil du som alenemor få foreldreansvaret alene. Hvis ikke må dere ha skrevet under en avtale om at dere skal ha delt foreldreansvar. Siden barnefaren ikke vil ha noe med barnet å gjøre regner jeg med at dere ikke har delt foreldreansvar. Når mor har foreldreansvaret alene trenger hun ikke fars underskrift for og skaffe seg pass, da det da kun er mor som har juridiske rettigheter i forhold til barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå