Gå til innhold

AHUS kontra ULLEVÅL

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått plass på AHUS, det var der legen søkte for meg.Men nå tror jeg kanskje jeg angrer litt og vil heller på Ullevål...

Noen med erfaringer på disse stedene? Kan jeg be legen søke om?Har ikke termin før april..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når i april har du termin da???? Her er det 4 foreløbig. Men den kan jo endres da, hakke vært på ul enda.

Skrevet

Jeg vurderte også Ullevål opp mot Ahus pga "risikofødsel", som legen kalte det, men jeg bestemte meg for å søke på Ahus. April neste år på meg også, termin 22. så langt så får vi se når barnet bestemmer seg for å komme:)

Det har jo vært litt kritikk av Ahus fordi de har vært litt short på folk, og flere har følt at det har vært mye stress og at ansatte har vært slitne. Men de siste jeg har hørt noe fra har vært fornøyde, de har utvidet kapasiten på føden ganske mye allerede, og flere blir det frem mot åpningen av den nye fødeavdelingen.

Jeg har hørt både positive og negative opplevelser på begge stedene, så jeg landet på Ahus siden det er nærmest hjemme :)

Skrevet

Jeg har selv fått plass på Ullevål, og er igrunn glad for det. Men, jeg har hatt flere venninner som har født første på A-hus og andre på Ullevål og det de kan fortelle er at de mye heller ville født på A-hus.

De mener at på A-hus har de bedre tid, du blir tatt bedre vare på sånn rent menneskelig. På Ullevål er det mer samlebånd, bli fort ferdig og få deg fortest mulig ut.

Derimot..skulle noe skje...da er man i de beste hender på ullevål, med ekspertise og utstyr. Min lege fortalte meg at i krisesituasjoner er A-hus å sammenligne med å føde i ukraina. Nå er nok det noe overdrevent,men det er klart at ekspertisen finner du på Ullevål.

Skrevet

Ok - takk for tilbameldingene, jenter! Da lar jeg det nok bare være. Det jeg liker med Ullevål er jo at de har det hotellet for pårørende og at jeg kan ligge der sammen med sambo istedet for sykehus (syns nemlig sykehus er veldig lite trivelig...liker ikke lukten,de vite frakkene, veggene etc..)

Jeg har termin 12 april (foreløpig). Skal til JM på mandag, det gleder jeg meg veldig til :-)). Så er det UL 14 nov.

Skrevet

Jeg selv har plass på AHUS, men har søkt om plass på Ullevål. Ikke fått svar ennå, men snakket med de i dag, og søknaden var kommet bort.Så jeg sendte ny på mail.

Men du må sende en søknad med en begrunnelse iallefall....Det er det du får beskjed om når du ringer dit....

Lykke til...

Skrevet

ok, er det begrunnelse nok at det er nærmere for meg?Hva var din begrunnelse?holder det med å bare sende mail til de?det var legen som søkte plass på AHUS for meg...

Skrevet

Jeg ba jordmor om å sende papirene mine inn itl Ullevål istedet for Ahus jeg og jeg fikk plass på Ullevål. Synes det virker veldig greit med hotellet, men for meg hadde det vært mer praktisk å ha plass på Ahus egentlig, bor bare 5 min unna. Men jeg vurderte det som at det er mer verdt å kunne få være sammen med mannen hele tiden etter at vesla er født+ at man slipper å ha tre andre nybakte mammaer og deres familie oppå seg etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...