Gå til innhold

Til Sophie Juli 2005

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for din sympati - nei dette er ingen morsom situasjon, og jeg må bare "kutte tråden" så fort jeg kan. Å gå i denne fasen er uutholdelig!

Men jeg har verdens skjønneste tulle som fortjener all min tid og alt godt, så la oss bare nyte det vi har og ta det derfra.

Ville bare si takk til deg, det betydde mye nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei odasmor:) Jeg er ikke Sophie Juli 2005, men jeg svarer likevel. Jeg leste nettopp svaret ditt inne på den forrige tråden, og jeg føler så veldig sterkt med deg. I det nye innlegget her ser det ut som du har bestemt deg for å avslutte svangerskapet? Da skal ikke jeg prøve å overtale deg til noe annet... Men hvis du ikke har bestemt deg enda, så hadde jeg bare lyst til å si at det sikkert i hvert fall ikke er lurt å basere valget på økonomi. Selv om ting ser veldig svart ut i perioder, så ordner det seg på en eller annen måte alltid med økonomien. I hvert fall nok til å klare seg. Du har jo tross alt alt utstyret du trenger denne gangen:)

Og jeg vil også legge inn en mening (basert på egen erfaring fra min egen barndom) om at jeg tror barn blomstrer minst like mye når de har søsken å knytte seg til når de er små. Jeg har nesten dårlig samvittighet ovenfor lillegutt for at jeg ikke har lyst på en til...

Så poenget mitt (for jeg hadde faktisk et poeng;) ) er at jeg har full respekt for situasjonen din, og skjønner at det må være veldig vanskelig. Men jeg håper at hvis du velger å avslutte svangerskapet, så er det fordi dere ikke har lyst på flere barn nå, og ikke andre grunner som økonomi og prioritering. Da er det altfor stor sjanse for at du vil angre senere. Lykke til uansett hva du velger!

Skrevet

HEI, HUMBLEBEE!

Takk for vise ord - nei, hovedproblemet ligger ikke i økonomien men i at det føles altfor tett for mitt vedkomne, å skulle få et barn til allerede nå.

men det er klart at når man ligger over 30 tusen i minus på kreditkort så gjør ikke det situasjonen lysere ;)

Jeg har følt, tenkt meg grønn og er forgrått. Men jeg tror det er det rette valget å avslutte det når alt jeg føler bare er vondt.. Det skal jo ikke være sånn.

Men tanken på å gjøre dette er minst like smertefullt, det kommer isåfall til å bli gjort med et tungt hjerte og mye sorg..

Skrevet

Hei igjen, kjære deg! Ja, håper at du kommer deg gjennom 'beslutningsfasen' slik at du kan begynne å se fremover så raskt som mulig - usikkerhet i forhold til så store ting, gjør vondt verre. For din egen del, krysser jeg fingrene for at du får til en avgjørelse som vil kunne føles riktig også når du ser tilbake.

En gang jeg stod overfor et skikkelig tøft valg, sa jeg til meg selv at uansett hva du føler mht valget senere husk hvorfor du tok akkurat det valget den gangen og husk at det var riktig for deg da. Det hjalp senere da spørsmålene dukket opp. Tiden forandrer kanskje hvordan du føler mht valget du tok - men det endrer ikke situasjonen som var.

Lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk kjære Sophie, det var virkelig gode råd, det skal jeg virkelig ta til meg på veien. Jeg skal skrive mine argumenter ned om hvorfor jeg nå velger å avslutte svangerskapet, det kan bli godt å ha til senere..

Det er så tøft å være gravid og gå å vente på det som skal skje, men det er virkelig ikke rett tid nå. Nå tar jeg hensyn til våre liv og tar faktisk ansvar for det vi har..

Takk for så mye støtte - det har vært til GOD hjelp!

På onsdag skal jeg inn tilkontroll..

Klem

Skrevet

Skal tenke masse på deg :-)

klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...