Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Toving av grytelapper? Føler meg litt dum! NYTT 21:29 17.10.2006 når en får ulla helt tett, kan jeg da tove grytelapper eller vil jeg svi fingrene fullstendig, bruker jo bomull til å hekle grytelapper, Noen med erfaring?
Bia-liten Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Tov grytelappene i maskin på 40 grader med milo og sentrifugering. Jeg måtte tove 2 ganger for å få dem tette nok. OBS: må være garn som kan toves, ikke superwashgarn. (Som er "teflonbelagt" for ikke å toves ved vask.) Kjempestilig: Kjøp "maljer" som du fester i hjørnet istedet for å lage hempe du henger dem i. Litt plunder å få på, men det overlot jeg til gubben......
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 tusen takk. hvor mange masker la du opp/ garntykkelse/ pinnestrl, har tenkt å overaske slekta til jul men trenger litt enkle prosjekt for å bli ferdig. Har du tovet andre ting enn grytelapper? har lyst til å prøve meg på sitteunderlag(kan være kjekt på lekeplassen etterhvert) og vesker. vet du av andre ting som er lette å lage?
Mayken Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har strikket og tovet masse det siste året vesker, votter og nisser bla, men jeg væter det jeg skal tove og gnir det inn med grønnsåpe, så putter jeg det i maskinen på vanlig 60 grader. De ble kjempefine. Gav bort votter til søsteren min i julegave i fjor og hun lurte på hvor jeg hadde kjøpt dem, hun fikk hakeslipp da jeg fortalte at jeg hadde strikket dem selv:)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Til HI. Du må ikke bruke bomullsgarn til toving! Kjøp litt løst ullgarn - f.eks.finull som de selger på Husfliden, bruk det dobbelt og bruk pinner nr.5 eller 6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå