Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Kan noen forklare hva Sleepsense er? Vet ikke om jeg klarer såkalt skrikekur, og lurer på om det finnes alternativer. Pga kolikk har det ikke vært aktuelt å prøve å få babyen til å sove av seg selv før nå (3 måneder). Sovner lett om morgenen i vogna, men det blir verre og verre utover dagen å få han til å sovne uten å gå tur med vogna.
lillegull_mamma Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg synes det er flott at du ikke "klarer" en skrikekur! Men jeg synes det er rart at ingen spør hva babyene klarer.... Jeg personlig tror at ingen babyer klarer eller orker en skrikekur... (Flere forskere mener jo at barn får hjerneskader av å gråte alene, f.eks ved å gråte seg i søvn, link: http://www.naturallynurturing.co.uk/MargotSunderland.htm). Det finnes masse alternativer som er mye snillere mot både foreldre og barn. Elisabeth Pantley skriver mye om dette i boken sin: "No-cry sleep solution". En annen løsning er å amme babyen i søvn - det har iallefall fungert veldig bra for jenta mi. En trygg og god måte å sovne på :-) Ellers finnes det masse bæredingser å få kjøpt i forskjellige nettbutikker (f.eks babyslynga.no, krusedull.net, dotedot.com). Jeg har en slik (slynge kjøpt på babyslynga.no) og fra jenta mi var helt ny og til hun var over et år, var det veldig lett å få henne til å sovne i slynga. Mens hun lå i slynga var hun nær og trygg og sovnet lett, mens jeg hadde armene fri til å gjøre husarbeid eller andre ting jeg ønsket. Når hun først sover godt i slynga, pleier det å gå greit å legge henne over i vogna eller senga.
Ravna Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Vi prøvde en "skrikekur light" på sønnen vår da han var seks måneder. På helsestasjonen fikk vi råd om å la ham skrike i så og så mange minutter før vi gikk inn, men både pappaen og jeg mente at han var altfor liten til det. I stedet la vi ham i senga og gikk ut av rommet. Hvis han begynte å skrike, gikk vi inn og satt oss ved siden av senga hans. Vi tok ham ikke opp, men strøk og klappet på ham mens vi sang eller snakket lavt. På den måten markerte vi at om kvelden når det er mørkt skaI han ligge i senga si, men uten at han behøvde å være redd for at han hadde blitt forlatt. løpet av få kvelder gikk leggingen veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå