hønsemor Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg lurer på hva de gjør viss de i morgen påviser svangerskapsforgiftning hos meg. Er 36 uker på vei og skal til ekstra UL i morgen pga sf mål som ikke har blitt større siden sist jeg var hos legen. Vet jo ikke hva det skyldes, men svangerskapsforgiftning er en ting de kan finne ut. Hva gjør de i så fall med det? Blir fødselen satt igang? Det er jeg isåfall IKKE klar for... Håper noen kan svare!
hønsemor Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 17. oktober 2006 Skjønner at jeg har et vanskelig spørsmål her, men noen som kan skrive noen tanker likevel?
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Svangerskapsforgiftning har jo med morkakesvikt å gjøre. Så hvis de er fare for at barnet ikke får nok næring, blir fødselen satt igang tidligere. I uke 36 er jo det helt greit, for babyen er jo ferdig, bare litt liten. Men lavere sf mål kan jo komme av at babyen ligger annerledes også da. Har du høyt blodtrykk ?? Det er jo et av de første tegna på svkforgiftning. Vann i kroppen også.
hønsemor Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2006 Har vanlig blodtrykk, men litt vann i kroppen. Jeg har hatt verk oppe i magen i 2 uker nå også, men den er blitt mye verre de siste dagene. Verken er oppe på venstre side med stråling til ryggen på samme side. Legen visste ikke om det hadde noen sammenheng, men sender meg som sagt på UL i morgen for å sjekke alt.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Håper at alt er ok inni maven din, og at nurket får kose seg der litt til Godt å vite at man blir fulgt opp hvertfall. Masse lykke til .
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 jeg var hos jordmor i dag, har fått litt høyet blodtrykk, har ligget veldig stabilt til nå, og litt vann i kroppen. har heletiden hatt litt liten mage, ikk eunderstrek på sf-skalaen, men liten mage sier alle leger... og den hadde i dag ikke vokst helt som hun ville.... men jeg ble henvist til kontroll på sykehuset på torsdag. SÅ KOMMER JEG TIL POENGET:),men det hun sa som jeg skulle følge med på var jo alt det det du har fått beskjed om også, hodepine, flimring for øynene og mage vondt, men med mage vondt ,da sa hun at det var spes hvis det var på høyre side, og i midten... hadde journalskriving på sykehuset etter det og jordmoren der også sa spes midten og høyre side av magen.... ingen av dem som nevnte venstre side i det hele tatt.
hønsemor Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2006 hmmm... Har kjent antydning til litt vondt i hodet i ettermiddag/kveld, men det er kanskje fordi jeg har kjent etter også. Men ikke framme i pannen som noen sier. Jeg håper også at lillegutt har det bra i magen og at han får være der ei stund til. Er ikke klar til å føde enda. Pappaen er på reisejobb for øyeblikket, så jeg skal ha en venninne med meg på UL. Tenker det er greit å ha noen med og noen å snakke med når jeg har gått ut av dørene der.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 det går helt sikkert bra. jeg har litt høytblodtrykk, og OFTE økende puls, etterfulgt av en enorm varme i overkroppen og hodet, og et slagt teppe inni hodet.... og hjerteklapp når pulsen øker.. og de hadde ikke noen panikk md det altså.. satt to jordmødre der. men siden jeg hadde så ofte økende puls med alt det fulgte med så ville de gjerne at sykehuset sjekket det om et par dager. tror at så lenge du ikke har proteiner i urinen og plutselig får mye vann i kroppen så tror jeg det går ganske bra. man blir jo fulgt godt opp da hvertfall. jeg merker jeg sitter å ubevist "kjenner etter" om jeg har vondt i hodet eller magen.
lethiglad Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 jeg har hatt svangerskaps forgiftning med mine 2 første barn, en gutt i 96 og en gutt i 00. lå på sykehuset i 5 uker med først, og flere mnd med andre mann som er født nesten 7 uker før tiden. har ikke hatt tegn til svangerskaps forgiftning denne gangen før nå, hovner masse opp, sterk panne hodepine osv, skal til legen i morgen å sjekke urinen. Fødselen blir ikke satt igang hvis de ikke mener det er fare for barnet, mitt andre skulle de sette igang i uke 27 men jeg nektet da det ikke var farlig for barnet men for meg, så vi ventet i det lengste og i uke 33 begynte det å bli farlig for han og da ble det plutselig akutt keisersnitt, men da var blodtrykket oppe i 210/120, så det skal vare veldig høyt før de gjør noe, og jeg var så hoven at jeg ikke kunne bøye på fingrene i det hele tatt. slitsomt. men alt gikk veldig bra, gutten var 3075 og 48lang, slapp kuvøse og ekstra puste hjelp eller noe, vi reiste hjem etter 5dager som var vanlig med keisersnitt. Så lykke til, tror ikke du har noe å grue deg for:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå