Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag var vi til startsamtale på Riksen. Siden vi er uforklarlige barnløse vil de at vi i første omgang skal prøve AIH (inseminering). Vi får da tre forsøk på dette før vi evt må gå videre til IVF. Jeg er på dag 17 i syklusen i dag så da er det bare å vente til mensen kommer. Når den kommer skal jeg ringe og da er vi i gang med medisiner og det hele.

Tenkt å ha en så populær mens at man skal ringe til et vilt fremmed menneske og fortelle om det :)

Det føles nesten surrialistisk å endelig ha kommet så langt.....

Det er kanon skummelt og spennende på en gang. Er vi heldige er jeg gravid før jul!!!!!!

Men er jo også redd for nå setter vi kanskje på en berg og dalbane med uante stup. Er redd for å håpe og redd for å ikke håpe. Men samtidig gleder jeg meg så til å komme i gang at jeg helst skulle sett at mensen kom i morgen.

Har vært kjempe spent på dagen i dag. Så i natt ble det ikke mye søvn noe som resulterer i at jeg er fryktelig sliten i dag og selvfølgelig har klart å provosere fram et migrene anfall....

Men men...

Er veldig glad i dag.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6724623-n%C3%A5-er-vi-snart-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra det gikk fint i dag! Har tenkt på deg og vært redd for at du skulle begynne å engste deg mer enn du skulle glede deg. Spennende tider er det iallefall!

Vi skal inn til forundersøkelse 7. november, så er vi vi heldige så er vi i gang rundt juletider vi også. Det hadde jo vært fantastisk å gått inn i det nye året med baby i magen... (drømme, drømme..)

Hva synes du om å prøve AIH? Jeg har ikke tenkt noe på dette alternativet, men det kan jo hende vi får tilbud om det samme. Har liksom tenkt at vi skal i gang med ivf med en gang.

Pust ut, slapp av og gled deg for at dere er i gang!

Klem fra

Hei susse! Så bra, håper virkelig på positivt resultat nå! Jeg ønsker dere masse lykke til :)

Men du, jeg lurer på en ting; hva koster det med AIH? Jeg snakka med UNN her om dagen, og de sa at det kunne godt hende at vi slapp unna kun med slik behandling vi også..

Kjære Krysser fingre og tær: Jeg vet ikke helt hva jeg mener om AIH... Har liksom i utgangspunktet bare tenkt på det som en liksom greie mens vi venter på IVF siden det bare var snakk om en omgang før IVF. Men nå... vet ikke helt hva jeg tenker. Gyn sa at det var ca 15% mulighet for at det klaffer pr forsøk. Jeg tror jeg skal prøve å tenke på det som skikkelige forsøk. Det hele har vel ikke sunket inn enda...

Lydia: Når det gjelder betaling forstod jeg det slik at dette også koster 1500,- pr utførte forsøk + at det er en egenandel for sædleveransen til min mann.... Trodde først at det var slik at det var et tak på 3000,- for all behandling på sykehus.. slik at hvis du trenger flere enn 3 forsøk av noe slag vil det ikke koste mer. Men dette ble vist forandret 1.jan 06. Så nå er det ikke noe tak lenger. Når det gjelder medisiner er det jo mye billigere med medisiner til AIH. Men det er bare å ta vare på kviteringer forde hvis man trenger flere forsøk og evt går videre til IVF er reglene at man må betale inntil 15000,- i medisiner fram til første barn. Over dette får man igjenn på trygdekontoret.

Håper framdriften for dere begge nå går fort så går vi gjennom dette sammen!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...