Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Har ei lita jente på 5 mnd, 6 om en uke. Skal begynne med avvenning av nattpuppen i natt og lurte på om d er noen her med erfaringer? Har ikke smokk, men har ikke noe i mot d, men har ikke sett behov for d før. Vil bare ikke ha en unge som smokker langt ut i 3-4 årsalderen. Har tenkt å gi henne flaske med vann, eller eventuelt mme. Da kan sambo stå opp å gi henne den, eller en barnevakt kan gi henne den hvis vi skal på fest eller på byen. Noen tips???
snull Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Hvor mye mat/drikke får pia di siden du avvenner henne så tidlig? Spør av ren nysgjerrighet og fordi jeg er misunnelig på alle som får sove 5-6 sammenhengende nattetimer....Mi er 5.5 mnd, men synes ikke hun spiser nok på dagen til at jeg kan nekte henne på natten ennå...(spiser 3!!! ganger på natten)
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 spiser nok og legger på seg nok, men tenner kommer snart og melk om natta er ikke bra for tenna, har tenkt at jeg kan gi henne mme om natta for å gjøre overgangen lettere og så gå over til vann når d dukker opp tenner. Syns d er greit å kunne slippe å være avhengig av puppen om natta, da kan samboer gi henne flaske eller smokk eller no, og jeg trenger ikke stå opp(hvertfall ikke de to ukene han er hjemme, blir jo meg uansett de to ukene han er på jobb)
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Eller rettere sagt, tennene KAN komme snart..
Crême Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har også ei jente på snart 6 mnd. Har akkurat sluttet å gi henne nattmat. På slutten våknet hun mellom 2 og 5 ganger, for å få pupp. La merke til at hun ikke drakk så mye, var nok helst kosen hun våknet for. Ble ganske så sliten av så mye avbrutt søvn, så jeg kontaktet HS for råd. Hun sa at så lenge jenten min spiser godt med mat i løpet av dagen ( 2 grøtmåltider + middag), så skal hun ikke ha behov for mat i løpet av natten. Brukte en "myk" Ferbers metode. Satt ved sengen hennes, strøk henne over hodet, holdt henne i hånden og sang for henne. Var vanskelig å ikke ta henne opp, men klarte å la være. Neste kveld sovnet hun litt raskere, og sov til neste dag. Og slik fortsatte det en god stund. Sitter fortsatt ved sengen hennes til hun sovner, og synger litt. Syns det er en fin avslutning på dagen. Min jente tar ikke smokk, men det hadde kanskje gått lettere hvis hun tok den, da har de noe å trøste seg med. Nå har hun "bare" en bamse som det er litt trøst i.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Prøvde i natt. Tok henne opp og byssa og sang for henne, ble da søvnig og la henne i senga så d funka ikke. Men hadde en flaske med vann klar ved senga så ga henne den, og hun drakk det opp og sovna med den i munnen. Lot henne ligge litt på fanget med den i munnen for å være sikker på at hun sov ordentlig. Tok den ut av munnen hennes og la henne i senga Deilig, gikk på første natta Snille, snille jenta mi Var nok ikke sulten for var bare 40 ml vann i flaska så er nok et sugebehov så i dag har jeg kjøpt smokk. Så vi prøver den i natt Takk for alle råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå