Gå til innhold

Kan matvrakhet bli et problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Lille gullet er tilbake i storspiseform igjen, det gaar i doble maaltider for tiden. Og hun er i godt hold allerede (men med siste sykdomsvinter i minne er vi glade for aa ha litt aa gaa paa)... Men naar og hvordan skal vi evt sette en grense? Hun spiser saa grassat naa. De faar varm mat paa bhg, og der sa de idag at hun spiser to porsjoner og hadde de latt henne hadde hun stukket paa kjoekkenet etter mer. Det er saa hun vagger etter maaltidene.

Vet at det er en del av dere som strir i andre enden av spekteret, men for dere med erfaring paa dette, hvor og naar skal vi begynne aa passe oss? Hun er 88cm, 18mnd og omtrent 12,5kg naa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen gode råd å gi deg desverre. Gullet vårt er også et lite matvrak.........har tenkt det samme som deg, om det kan bli et problem. Han hyler etter mat hvis han får øye på noe selv om han nettopp har spist. Mangt man skal bekymre seg for...

Skrevet

Samme her! ekstremt matfokusert! 16 mnd, ikke blitt tykk, men er så lidenskapelig opptatt av mat at jeg lurer på hvordan det skal gå. Hun forserer enhver hindring for å skaffe seg det hun måtte få lyst til å spise, kommer seg inn i alt av skuffer og skap, knekkebrød, brød og pålegg går ned på høykant, en kopp kald kaffe er snadder!, gårsdagens juice i et glass på bordet - et scoop! he he - tenker også på det med grenser, at vi burde begynne å sette noen grenser, men vet ikke hvordan..

Skrevet

Alltid godt aa hoere at et problem ikke er saa originalt ;)

Skrevet

glemte å si at mitt matvrak er 76 cm og gode 10,5 kg. Lille budda :D

Han er faktisk så ille at han blir helt krakilsk hvis jeg gjør noe på kjøkkenbenken, for da antar han det er mat på gang. Hvis vi skal spise frokost sammen så strigråter han for at han ikke får min mat ( selv om vi spiser det samme) og hvis jeg spiser frokost etter han så skal han jammen ha maten min da og.........ender med at jeg smugpspiser på kjøkkenet. Hm.... Hvordan kan man sette grenser på sånnt da? Han er jo bare 12mnd

Skrevet

Jeg gir min som regel noe av det minst appetittelige (dog ikke farlige) jeg holder på med (rå løk eller rå potet for eksempel) da synes hun det mamma driver med er ikkeno godt og finner på noe annet ;) Funker forresten på bikkjer også! Men smugspising foregår, ja!

Skrevet

Jeg har en gutt som i perioder var storspiser da han var liten. Jeg har aldri hatt hjerte til å nekte ham mat, men jeg tilbød bare ekstra mye grønnsaker og grovt brød. Han vokste i rykk og napp, så det var vel naturlig at han hadde større behov for næring i perioder. Det går nok over, for så å komme tilbake senere igjen.

Skrevet

min er 12 mnd, 11,3 kg og 77,5 cm. Sier naminam bare jeg rører skuffer og skap...men hun spiser ikke så mye faktisk..er nok mme som gjør sitt på vekten tror jeg...er en sunn og frisk liten jente..jeg lar hun ikke småspise og gir hun kun sunn mat og vi er ute i sandkasse og på tur hver dag...prøver å få hun til å spise litt mer variert...er veldig kresen i matveien..

Skrevet

Ser ut som om dette er noe som hører med til denne alderen!! Hun her er 79 cm og 9800 g, med andre ord ganske så slank, men HERREGUD som hun spiser! Vi har det akkurat som ÅkkenBom. Og med engang hun får muligheten går hun i kjøkkenskuffa og henter seg noe selv; plutselig ser jeg henne gnage på brødet, honnikorn, cornflakes el kjeks! Halvspiste knekkebrød og kavringer finner jeg stadig vekk på de underligste plasser i heimen....

Men tror vi alle skal ta det helt med ro LENGE ennå, nyte det så lenge de spiser, perioder med "liker ikke..." kommer vel tidsnok!! Og så lenge de er i aktivitet blir vel ikke så små barn overvektige vil jeg tro... Tenk på din egen forbrenning hvis du hadde rørt deg så mye som disse små gjør!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...