Gå til innhold

Det er vel ingen krise..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 5.5 mnd og synes grøt er grusomt....brekker seg og viser null interesse. Men om noen uker er det jo anbefalt at de får noe annet enn bare mm..., hva gjør vi da? Hun får/vil ha pupp ca kl 8, 11.30, 15 og 18.30....synes liksom dette er litt lite(vil IKKE ha oftere, har prøvd) når hun ikke spiser noe annet heller. Hører kanskje med at hun spiser 3 nattmåltider(får tilsammen 7-8 måltider med mm)

Tror dere hun får nok? har ikke gått opp så mye i det siste, men ved siste veiing var det tilfredsstillende....og hun er blid og fornøyd stort sett ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve frukt, eller evt. 4 mnd-middagsglass i stedet for grøt? Kanskje det faller bedre i smak? Gi det tid, er ikke enkelt å starte med ny og veldig fremmed mat (og måte å spise den på).

Hva du enn velger: Tilby noen skjeer hver dag. Kanskje er det noe ved den slik hun får den nå hun ikke liker Er den for kald? For varm? Bland i litt sviskesaft kanskje? Eller fruktmos? Bare hold på, plutselig sitter hun og gaaaaper etter grøtskjea ;o)

Skrevet

Sikkert ikke noe hast når hun er blid og fornøyd og vekta er ok. Om noen uker eller dager er det sikkert annerledes, og hun har utviklet seg mer. Kanskje hun da vil smake på grøten igjen. Du kan vel prøve andre grøtsorter, blande den tynn som velling, og blande i mye morsmelk så smaken er kjent. Det går seg vel til, bare vær tålmodig og prøv igjen senere. (har aldri hørt om barn som ikke begynner å spise før eller siden.....)

Skrevet

Det som er så rart er at hun likte det godt 1 og 2 gang hun fikk det...,men så ble det plutselig pyton...;)

Jaja, får bare fortsette å prøve...skal prøve å blande i noe med litt smak på, takk for tipset :)

Skrevet

viss hun får 7-8 måltider med mm, har våte bleier, normalt me avføring til henne og være, blid og fornøyd så ville jeg stolt på at hun får nok:)

noen klarer seg jo med 4-6 måltider med amming. vekta går litt i hytt og ver...kan ikke gå like mye opp hele tida.

Er ikke før 6 mnd det er anbefalt å måtte begynne med grøt pga for lite jern med bare mm etter 6 mnd. du kan jo prøve å bare amme og se om hun er klar for grøt igjen om noen dager eller uker? kanskje hun våkner på natta av grøtmåltid, viss det er litt mye for magen å fordøye foreløpig? så våkner hun og når hu først våkner vil hun vel ha mat;) pleie være slik med gutten min jaffal viss han våkner på natta av bæsj/ luftavgang så vil han jo ha mat;)

mener ikke det er galt å prøve med grøt før 6 mnd...barna er jo så individuelle. men kanskje hun er fornøyd me mm og trenger bare det foreløpig? så når du igjen tilbyr grøt er hun kanskje mer klar?

Skrevet

Dersom vektoppgangen er tilfredsstillende som du sier, og hun virker glad og fornøyd er det ikke noe vits å stresse med grøten.

'meningen' er jo fullamming til 6 mnd, og etter 6 mnd begynne med smaksprøver og etterhvert bygge seg opp til måltider.

Jeg fikk beskjed av min lege at jeg godt kunne fullammet il 8 mnd pga allergi, så det erikke noe problem å bruke lang tid på å venne babyen til annen mat enn mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...