Gå til innhold

Drikker dere light-brus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok ikke bra med for mye, nei. Det er vanskelig å vite hva som er verst av søtningstoffer og sukker. For å være på den sikre siden får det bli lite av begge deler.

Kaffe har jeg kuttet kraftig ned på og. Blander ut morgenkaffen med melk, og skal jeg ha kaffe senere på dagen, tar jeg koffeinfri. Ikke så lett når man er trøttere enn ellers. hehe. Men det er jo best å være forsiktig.

Jeg d.rikker ikke light-brus (det gjør jeg ikke til vanlig heller), men jeg drikker litt light-saft. Jeg drikker vanlig brus, men bare et glass eller to når det er helg. Alt med måte har jeg tro på (selv om jeg kutter noe helt)

Det sies jo at søtstoffene ikke er bra for fosteret, så jeg dropper det så lenge jeg har andre alternativer. Altså ikke hysterisk. Men det er ingen anbefaing mot disse light-brusene på matportalen.no, så da er det vel opp til den enkelte hvem man vil høre på; myndighetenes anbefalinger eller det man hører/leser andre steder.

Jeg er uansett heller litt mer forsiktig akkurat nå i 1.tri.

Jeg drikker ca en liter til en og en halv liter pepsi max hver dag. Drikker to tre kopper kaffe. Er sikkert gal og uansvarlig, men jeg klarer ikke å la det være:( Vil jo ha det litt greit også da. Ikke bare gå og tenke på alt man skal og ikke skal. Drikker masse vann også da, bare så det er sagt!!

Annonse

Man er gravid, og må spise det en har lyst på. Graviditet er IKKE en sykdom og man trenger ikke bli HELT helsekostfreak heller.. Jeg kommer til å spise det jeg har lyst på så sant det ikke er skadelig for spiren, og kommer ikke til å legge om kostholdet noe særlig. Spiser mye frukt til vanlig, så det skal jeg ikke endre på..

Husk at mange er kvalme og sliter med og beholde maten. Hvorfor skal man da sitte og spise noe man overhodet ikke har lyst på.....

Spis hva dere vil jenter!!!

Jeg går en tur om dagen, og går veldig mye på jobben... Og kommer til å fortsette med det til leeenge etter jeg har født..

Jeg fikk litt problemer med blodsukkeret på slutten av forrige svangerskap. Både den gangen og da jeg var hos legen nå fikk jeg beskjed om at det kunne være greit å ta noen forhåndsregler helt fra begynnelsen av siden sjangsen for å få det igjen og muligens i en mer alvorlig grad er ganske stor.

Jeg har ikke kuttet ut noe, men passer på at jeg har ei skive med grovt brød eller et grovt knekkebrød i magen før jeg dytter i meg søtsaker. Da flyr ikke blodsukkeret så fort i taket. Fordelen er at jeg ikke orker så mye søtsaker siden jeg allerede har mat i magen.:-)

hehe..pepsi max går ned på høykant for min del. Men eg jo ene og alene en vane sak,så skal prøve å vende om uvanen nå fremover..men som de overstående sier; klarer bare ikke ligge unna!

men så tror jeg heller ikje light brus er så fryktelig farlig heller..det er jo snakk om måtehold,såklart. Kos dere jenter!

Nei, drikker ikke light-brus, men det gjør jeg ikke til vanlig heller. Drikker ikke så veldig mye brus, men når jeg gjør det så velger jeg de vanlige variantene og ikke light-brus. Det gjelder andre matvarer også.

Tror det er bedre med litt vanlig sukker, enn kunstige søtningsstoffer.

Da jeg var hos jordmora forrige uke, så spurte hun om jeg drakk brus. Jeg drikker svært sjelden brus. Men hun sa om jeg skulle gjøre det så måtte jeg IKKE drikke light. Da måtte jeg drikke skikkelig brus!

Hun kommer fra Finnland, og som hun sa at light-brus er forbudt der borte, og hun syntes bare det var rart det ikke var det her i landet også.

Vi som gravide skal leve som vanlig, men helst holde oss unna e-stoffer. Og i light-brus er det masse av de!

Annonse

Drikker litt cola light innimellom, men minst mulig pga koffeinen. Har faktisk ikke tenkt på e-stoffene. Har nettopp slutta å røyke, drikker ikke alkohol og prøver å leve forholdsvis sunt-men noen fanatiker kommer jeg ikke til å bli. Skal tross alt holde ut i 9 måneder og lide oss gjennom kvalme, humørsvingninger, vektøkning, kviser og sexliv som umulig kan bli bra med alle de andre symptomene i tillegg... å da trenger jeg å skeie ut en gang i blant for å ikke ende opp med fødselsdepresjoner på toppen av det hele...

Best å være på den sikre siden. Drikker ikke light brus eller saft.

Spiser ikke noen produkter som er tilsatt kunstige søtningsstoffer.

Kanskje er man litt hysterisk, men jeg røyker og drikker jo heller ikke fordi det kan være skadelig, selv om det finnes de som gjør det og det likevel går bra.

light brus er det vondeste som finnes å drikke...så det klarer jeg fint å styre unna uansett...jeg drakk cola hver dag fram til positiv gravditest...nå drikker jeg bare vann,men hvis jeg har lyst på brus så drikker jeg brus...men ikke med koffein..fanta kanskje...har ikke så lyst på brus men..

Jeg drikker sjeldent brus. Drikker bare Farris til vanlig, men etter at jeg ble gravid har jeg ofte fått lyst på fanta eller champagnebrus, men jeg lar sjeldent lysten fgå overtaket på det området. Slutta på et tidspunkt å like light-brus, tror det skjedde på videregående en gang, uten at jeg helt skjønner hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...