fru grim Skrevet 17. oktober 2006 #1 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei hei! Vi har "pratet" litt tidligere, da vi begge venter tvillinger omtrent på samme tiden. Jeg er 14+1 i dag, har termin 18. april. Så at du var 15+noe lenger ned på siden. Bare lurer på hvor ofte og hvordan kontroller du går til? Jeg var hos jordmor i dag, skal ikke ha noen kontroller før UL i uke 18 og så til jordmor ca. 3 uker etter det. Skulle visst ikke ha noen nye ultralyder før i uke 28 og da ble det hver 4. uke ei stund før det ble annenhver osv. Synes dette høres lite ut, da er det i såfall store forskjeller ute å går... Kjenner ei som venter tvillinger på en annen kant av landet, hun har blitt fulgt opp med ultralyd hver 3.-4. uke og jordmor hver 3. uke helt siden uke 16 eller noe, så nå skjønner jeg ingenting... Men det er vel forskjellig praksis fra region til region da kanskje... Jeg fikk forresten høre tvilling 1´s hjertelyd i dag da, den andre klarte vi ikke å finne. Livmoren ligger nå på linje med navlen, hva med deg? Masse lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6723706-ks21-med-to-i-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
susan Skrevet 17. oktober 2006 #2 Del Skrevet 17. oktober 2006 blander meg litt eg;)har vært på ul 18.9 og 4.10..skal til jordmor i morga og ny ul 30.10..har og en ul time 13.12,eg kjem vel til og gå ca 3 kvar veke..har fått hørt hjerteslaga til begge og det var kos..lykke til.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6723706-ks21-med-to-i-magen/#findComment-6724562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru grim Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 17. oktober 2006 Oj, så ofte?! Kanskje det er jordmora mi som ikke er helt oppdatert når det gjelder tvillinger, er ikke så ofte det er tvillingfødsler i dette distriktet... Hvor mange uker er du nå da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6723706-ks21-med-to-i-magen/#findComment-6724810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ks23 med William og Lucas Skrevet 17. oktober 2006 #4 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei hei du!!! Husker deg vettu.. Jeg er 16+ 1 idag jeg.. Ang. Ultralyd og sånn så har jeg nå vært på tre stykker.To på sykehuset og en hos min vanlig lege..Men har bare vært en gang hos Jm, da fikk vi faktisk høre begge hjertslagene til nurkene våres, det var bare så herlig! Ellers kan jeg ikke si at det har vært mye kontroller her hittil heller. Måtte jo ordne med sykehusplass og UL slev da legen min hadde glemt dette.Morro. Men men..Har også hørt at fra uke 24 så blir det hvertfall sykehus 1 gang i mnd hvis ikke oftere. Får visst mere info på den Ultralyden nå i uke 19.. Så det blir spennende.Uff får jo litt reise vei jeg nå da til sykehus gruer meg litt til det. Ellers da?? Hvordan er formen..?? Har du kjent noe liv...Trur jeg kjente litt her om dagen men vet jo ikke aner jo ikke hva man skal kjenne etter eller om det luftbobler i magen..Hihi.. Merker at magen er blitt større ja;) Hehe..Har lagt ut bilder av den om du vil se. Har du lagt ut bilder forresten, morro og sammelikne seg med andre tvilling gravide.. Min livmor ligger over navlen allerede. Den ligger på 20cm så Jm sa at her er det ingen tvil om at det er flere...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6723706-ks21-med-to-i-magen/#findComment-6725963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru grim Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ja, jeg får vel mer info på ul i uke 18 da, men samtidig har jo du vært på ultralyder som jeg ikke har fått tilbud om i det hele tatt... Merkelig... Skal ta en ringerunde å høre litt jeg tror jeg, det er visst store forskjeller ute å går. Kanskje det er forskjellig om man er førstegangsgravid eller ikke også, jeg er jo andregangs... Jaja, det ordner seg nok Heldig du er som fikk høre begge, så moro Bor du langt unna sykehuset? Jeg bor bare 1 mil unna... Formen begynner å bedre seg noe ved at kvalmen endelig begynner å slippe taket (har slitt mest på ettermiddagen/kvelden da). Ellers er jeg fortsatt like sliten og trøtt, er ikke så mye energi her i gården. Synes at alle tegnene/symptomene på graviditet kommer mye tidligere denne gangen, men det er kanskje ikke så rart. Har syntes jeg har kjent dem allerede, men det er ikke daglig og ikke så store bevegelsene, men moro er det allikevel Kjenner jeg begynner å bli tungpusten og orker ikke lenger ligge på ryggen, noe jeg synes er veeeldig tidlig, men men, moro det også Så på tvillingforeldreforeningen sin side at de arrangerer "kurs" for tvillinggravide, hvor man får mye info om alt mulig rart, lurer litt på om jeg skal melde oss på der, blir jo en del nytt å forholde seg til (og å forstå alle regelene til trygdeetaten osv. må man jo nesten ha universitetsutdannelse for å klare, hihi). Ja, la ut bilde i forrige uke på nicket mitt, så bare gå inn å se. Skal titte på ditt etterpå jeg også, moro å følge hverandre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6723706-ks21-med-to-i-magen/#findComment-6728848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ks23 med William og Lucas Skrevet 18. oktober 2006 #6 Del Skrevet 18. oktober 2006 Vet ikke jeg... Sikkert..Har hatt en del plager i underlivet også på tanke på med hva som vokser inni der og det er jo veldig forskjellig fra sted til sted og på hvordan dem følger oss opp..Pluss at den første gangen så var jeg veldig dårlig. Fikk elveblest på hele kroppen++ Så jeg ble liggende på sykehuset i to dager!! Jaja...Ser du har fin og stor mage allerede du oxo..Men min har kommi seg bra den også syns jeg til og være førstegangs.. Fikk time til UL i går da skal den 7 november...Så når bare ser jeg frem til den :) Vi vil vite hva det er... Har så vidt begynnt og kjøpe litt da det er jo bare så morro..Trenger jo alt dobbelt opp og jeg orker ikke og vente til siste mnd heller.. For ta det nå mens jeg ikke er så stor..Merke at hvis jeg går mye at jeg blir sliten..Og energien kunne vært bedre ja.. Sover dårlig om natta oxo. Kjenner virkelig at hormonene er på topp..VELDIG opp og ned i humør oxo. Føler vi ligger ganske likt der jah Ser det er flere og flere her inne nå som skal ha to morro da.. Men trur jeg ligger først på lista.Hihi :-) Ang tvillingforeningen så meldte jeg meg inn der istad jeg, vet ikke jeg om jeg gjorde litt for tidlig.Men men for se om det dukker opp noe..Virker som en ok side for oss som venter flerlinger hvertfall.Pluss at vi har jo krav på 7 uker eller noe lengre permisjon da vi skal ha flere enn ett barn..Tenkte og spørre Jm om dette neste gang da hun sa vi skulle prate om det. Snakkes da... Og ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6723706-ks21-med-to-i-magen/#findComment-6734361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
susan Skrevet 18. oktober 2006 #7 Del Skrevet 18. oktober 2006 eg er 16 veke på veg.eg har fått opplyst at det er vanlig med en ul i mnd.var til jordmor første gang i dag.skuffa!!ikkje mål av magen eller lytting av hjerteslaga..men ikkje rart eg er trøtt..blodtrykket mitt var 75/50..må vist nok ta det meir med ro no Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6723706-ks21-med-to-i-magen/#findComment-6736424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå