Gå til innhold

1. kontroll hos jordmor overstått :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk endelig høre i allefall det ene nurket, det andre klarte vi ikke å finne. Hun mente at mest sannsynlig ligger morkaken å blokkerer, for det tok litt tid å finne hjertelyden til tvilling 1 også. Men moro var det, og skikkelig spesielt :)))

Livmoren har nå vokst seg til navle-høyde, enda jeg bare er 14+1 i dag, men det var helt normalt så lenge det er to der inne så klart :)

Ellers fikk jeg "streng" beskjed om å ta tran og multivitaminer da, og antagelig må jeg nok begynne med jern etterhvert. Var flinkere i mitt første svangerskap med tran, men nå får jeg vel skjerpe meg og ta ei skje sammen med datteren min :)

Nå er det bare å glede seg til ultralyd da, 4 uker til, håper tiden flyr avgårde :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så spennende med to små nurk! :)

Jeg fikk ikke kontroll hos JM før i uke 17 første gang - syntes det var sent, men det var ikke noe ledig før...

Er selv i uke 14 nå og alt er jo bra med meg, så det er jo ikke noe å stresse med. Litt vondt i magen i ny og ne, men det er jo ikke så rart når noe vokser i magen .

Vi var på UL rundt uke 7/8 fordi vi har flere tvillinger i familien og vi var nysgjerrige på om det ble to på oss også, men det er bare en. Men det er liten tvil om at magen min inneholder mer enn bare bamsemus - blitt skikkelig "bulk" :)

Moro, da, gleder meg veldig til UL, det kommer vel timeoppsett til det også rundt uke 17/18 et sted.

Lykke til videre :)

Skrevet

Så kos å få høre hjertelyd da!! Du har fått tidlig UL siden du vet at det er 2 spirer? Tenker du gleder deg innmari til UL ja,, 4 uker går fort det,, Vips så er du på UL laboratoriet..

Kos deg med spirene! klem 20+0

Skrevet

Ja, jeg var på kontroll på gyn for noe helt annet når jeg var 6 uker på vei, og da tok dem innvendig ultralyd samtidig da jeg fortalte den gledelige nyheten, hihi... Var litt av et sjokk, men den dobbelte gleden alle snakker om har begynt å komme nå :)

Ja, hun letet lenge før hun endelig fant hjertelyden, så trodde jeg måtte gå derifra skuffet, så det var ekstra kos å få høre det :)))

Joda, dagene og ukene flyr jo så fort så det er egentlig ikke så lenge til allikevel :) Har allerede begynt å tenke litt slik; i uke 20 er jeg halvveis, men da det er normalt å føde ca. uke 37 med tvillinger så betyr det at jeg har igjen "bare" 17 uker (om ikke mindre) når jeg er i uke 20. Da synes jeg plutselig at jeg har dårlig tid, så det kommer litt ann på tankegangen, hihi... :)

Masse lykke til :) kos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...