Meg og bøllegutta!! Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Etter å ha tatt temp ofte i går og i dagstritter guttungen imot hver gang han ser temp målet. Så da fikk jeg satt det litt skeivt og hardt inn tydligvis for det kom litt friskt blod etter jeg tok den ( traff sikkert et blodkar): ((( Han hylte til når jeg satt den inn så jeg skjønte det var noe. Off off off........... tror jeg skal slutte å ta temp jeg !!! Heller ser på allmenn tilstand, den sier jo egentlig mer!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Ja gjør heller det. Jeg har enda ikke tatt tempen på jenta mi.
Expat Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Det finnes et termometer som har myk ende, slik at dette ikke skjer. Forresten for litt stoerre barn er det lettest aa ha dem over fanget, med en bleie under, og med boey i hofta. Holder du som en roeyk der som innsvinget begynner saa har du mer kontroll over hvor langt inn det gaar (stoette fingrene paa rompa).
Meg og bøllegutta!! Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2006 Føler meg som verdens dårligste mor : (( Han lå sånn på fanget mitt, men sparka og spente alle muskler så da var det ikke så lett.Pluss at jeg skulle nok ha smurt tuppen på termometert......... Har ikke tenkt på at sånnt kan skje en gang............ Kanskje jeg er den første i historien som har klart å få ungen til blø pga temp måling!!!! Off!
Expat Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Det er svaert vanskelig aa vaere original som forelder. Det meste er gjort foer. Saa blir du ekspert heretter!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Ja,da tror jeg du skal holde deg unna å ta tempen på en stund..Hvis han begynte å blø,gjør det sikkert kjempe vondt neste gang stakkars..Du må være litt forsiktig vettu..Du må ha stukket den altfor langt inn når han begynte å blø..hadde selv ringt legen jeg da..ikke bra i det hele tatt!!
Sophie juli 2005 Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Smør inn tuppen med vaselin! Da blir det ikke ubehagelig for barnet. Vi hadde en periode med feber nå, der vi først slurvet med å bruke vaselin. Resultatet ble at hun gikk fra å være veldig medgjørlig til å streike hver gang hun så termometeret. Men et par runder med vaselin, så senket roen seg igjen. Verdt et forsøk :-)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2006 Til anonym... Ringe lege var vel i overkant syns jeg. Hva skal han gjøre? Stakk den ikke for langt inn, men som jeg sa så ble det skjevt og litt hardt i og med at han sprellet akkurat da jeg satt den inn...........
Sophie juli 2005 Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Ikke i seg selv grunn til å ringe lege, slik du beskriver det. Huden inne i endetarmen kan lett få rifter - litt hard avføring kan også forårsake rifter som blør. Det der var et hendelig uhell - hold et lite øye med det et par dager, hvis det skulle komme mer blod, men ikke stress unødvendig. Det der går helt bra :-)
Ranveig R Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Sånt kan skje, det skal ikkje mykje til før ein får ei rift i endetarmen. Men det er sikkert lurt å smøre termometeret med litt vaselin eller salve, så glir det lettare på plass. Vi kjøpte eit "babytermometer" hos www.alexi.no. Det kosta under hundrelappen, bruker veldig kort tid og har bøyeleg tupp så det er vanskeleg å få det til å gjere vondt. Du som meiner at det ikkje er nødvendig å ta tempen: Det stemmer ikkje alltid. OFTE er det nok å sjå på almentilstanden, men blir ungen veldig varm og lege må kontaktast, vil dei vite kva temperaturen er. Skal du gje febernedstejande bør du sjekke at tempen faktisk går ned. Sist småen var sjuk (med feber over 40 grader) fekk vi beskjed frå legevakta om å følge nøye med. Kom feberen opp mot 41 grader måtte vi komme inn att med ein gong.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå