flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg ble en natt på sykehuset til overvåking etter mistanke om svangerskapsforgiftning. Kasta opp og hadde diare, og kynnerne kom i kraftige solide tak- om enn ikke helt regelmessig. Jeg er drøye 37 uker, og har det ikke travelt... men etter en natt på føden der det kaaanskje var noe i gang, kjenner jeg at utålmodigheten begynner å krible i meg... Er altså hjemme igjen nå. Babyen ligger langt nede, 2 cm åpning, hode festet og mormunnen nesten klar (husker ikke hva de sa om tykkelsen, 1 cm eller noe? og at hodet lå sentrert). Men altså, ingen rier, ingen fødsel, det sier seg selv:) Jeg føler jo at det er noe på gang... må nesten gå bredbeint fordi jeg kan føle hodet ligger laaangt nedi bekkenet. Kynnere har jeg hatt i massevis fra tidlig i svangerskapet (denne gangen kunne jeg kjenne dem fra før magen syntes til og med... forrige svangerskap hadde jeg også masse kynnere). I perioder kommer de ganske regelmessig, og blir vondere og vondere, men så stopper det opp igjen. Jordmor som skreiv meg ut sa det kunne gå en dag eller to uker til fødsel... Noen andre som går rundt med åpning? Hvordan har dere det?
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Hei, Går også med 2 cm åpning. Var inne på føden på søndag men ble skrevet ut igjen...æsj. Har det slik som deg, men er 39 uker da. Er ganske klar til å føde. Var nettopp i bassenget med størstemann og håper det hjelper på. JM sa det var greit så derfor dro jeg. Synes du også det er vanskelig å leve "normalt" nå?? Jeg går hele tiden og tenker...ja var det noe ...skjer det noe...
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har tenkt så lite på fødselen til nå, siden det er så utrolig mye annet som skjer med den lille familien min samtidig. Vi skal flytte før jul, og har kjøpt både hus og solgt leiligheten (ja, har skrubbet og vasket for visninger med stor mage... puh:) Vi har dessuten ei tulle på snart to som også tar oppmerksomheten bort fra magen og fødselen. Men etter denne lille "oppvarmingen", kjenner jeg at jeg har lyst på babyen i armene snart, ja:) Ikke bare bare å levere og hente i barneparken lenger... litt tungt å trille en snart toåring i oppoverbakker og sånn. Har liksom lyst til å holde meg hjemme eller i nærheten, og i hvert fall ha med meg mobilen overalt! Ellers så har jeg blitt litt usikker på om jeg kan lekke fostervann... Etter at jeg kom hjem fra sykehuset søndag har jeg hatt en del utflod, jeg har måttet bytte fra små truseinnlegg til vanlige bind... hmm. Slimproppen gikk også natt til søndag. Er ikke det sånn "ringefødengreier"? Må sjekke opp det litt:)
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg skriver meg med på denne ja! Var på sykehuset onsdag med rier etter boka, men hadde bare 1 cm åpning, og var ikke moden, så jeg ble bare sendt hjem igjen... Riene gikk over etter å ha holdt på et døgn. Etter det har det vært litt i rykk og napp med maserier, kynnere, slimpropp og nedtrykk. Alt er som Helgelandsmamma sier - et tegn på fødsel! Prøvde sex i natt - ALDRI igjen! Jeg fikk så vonde maserier som gikk over når jeg reiste meg, men jeg ville jo sove! Belager meg på overtid tror jeg. Best det. Selvom både jm og lege tror jeg føder før tiden - alle tror det, jeg og egentlig, men det er nok en liten skøyerjente jeg har i magen!
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Slimproppen min gikk også natt til søndag :-) og har hatt masse guff som kommer ut... men JM sa i dag at gjennomsnittet føder 1 uke etter slimproppen... Skal følge med fremover når du føder hehe...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Heisann! Har det akkuratt likt..Venter nr 2.. Har termin 4.nov men e veldig klar for å få dette nurket ut.. Va på kontroll for noen dager siden og hadde et par cm åpning og livorhalsen var en knapp cm.. Så mye var allerede gjort i følge gynekologen.. Men ville ikke si noe om det kunne komme før tiden.Men får veldig lett kynnere og føler det presser på mellom beina:) Så nå prøver jeg alle kjerringråd som er for å få fortgang i dette.. Minn mann må reise en uke på jobb neste onsdag ser du og hadde vært så greit å hatt han med:))
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2006 hi hi:) jeg har termin dagen før deg spennende å se hvordan det går med oss håper du får før mannen din reiser... lykkelykke til alle sammen:)
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2006 Vagger dere fremdeles bredbeint rundt? ;-) Jeg gjør... har disse menssmertelignende stikningene der nede, og sterke kynnere, men riene lar vente på seg. Gått nesten en uke med åpning og moden mormunn... Har det veldig bra og greit, men lengter jo etter å få møte den lille prinsen, da:) Bli ferdig med smertene så vi kan reise hjem og kose oss...
Cørby Skrevet 21. oktober 2006 #9 Skrevet 21. oktober 2006 Hei. Jeg hadde 3 cm åpning i uke 26, er i dag 38 uker. Det jeg fikk vite av min lege er at når du har født før er det ikke unormalt å ha åpning gjennom store deler av svangerskapet. Du er mer åpen enn om det skulle vært første gang. Det jeg tenker som positivt er at jeg trenger ikke alle cm i åpningsfasen og håper derfor det går raskere denne gang. Hvor lenge varte din forrige fødsel? Min varte i vel 7 timer.
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #10 Skrevet 21. oktober 2006 Hei, Ja vagger fremdeles rundt...er still her nå. Kanskje det stemmer at det er: stille før stormen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå