Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Litt for moro skyld dette altså, men... Dere som vet mye om vaksiner, vil dere gjøre et forsøk på å rangere tilgjengelige vaksiner fra farligst til minst farlig? Eller hvis dere måtte velge 1 som dere måtte gi barna deres, hvilken vaksine ville dere valgt? Og hvis barna måtte få alle vaksiner i vaksinasjonsprogrammet bortsett fra en, hvilken ville dere valgt bort? Og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Det fins bare en eneste vaksine som er helt sikker, og det er den vaksinen som aldri blir gitt!
argus Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Ikke mulig å rangere dem. Det hele er individuelt avhengig. Selv ble jeg kjempesyk av en vaksine da jeg fikk den i tenårene som få andre reagerte på, og er utrygg på hvordan mine barn vil reagere. Et viktigere spørsmål er: trenger barnet vaksine ? Vet du hva stivkrampe er? Det smitter ikke. Du kan ikke spise deg til det heller. Vet du hva difteri er? Faren for å få den sykdommen er størst i land som har hungersnød og andre katastrofer. Det eksiterer ikke grunnlag for sykdommen her på berget. Husk, om man blir smittet, blir man ikke alltid syk. Og smitten står ikke og venter på oss rundt hvert gatehjørne. Det er derfor viktig å sette seg inn i behovet for vaksinene, rett og slett forså hva sykdommene er og hva det innebærer å event få sykdommen. Så kan du eventuelt ta et valg for de vaksinene du vil gi, og ta sjansen på at det er trygt og at du ikke er en av de uheldige det ikke var så bra å gi vaksine. Neste problem som da melder seg, er at du ikke får kjøpt enkelt vaksiner lenger. Det ble for strevsomt å administrere. Nå blander man alle vaksinene sammen til det vi populært kaller coctailer. Meldinger fra utlandet tyder på at et er skikkelig dumt. Noen enkelt vaksiner til voksne derimot kan man få, men det er ikke så lurt å gi til små barn. De dosene er tilpasset voksne. De som har valgt seg noen vaksiner, har sannsynligvis gjort det utifra behov, og utifra en totalvurdering. Det er derfor ikke noe godt svar på ditt spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå