Gå til innhold

April: Jeg blir så stressa!!!

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Tåler lite på denne tida i mnd, men i dag har jeg virkelig vært stressa. Årsaken (litt huslig mas, men i hovedsak;); Matilde!! Gode tid...

Skulle på besøk hos venninne i dag som har en gutt på 8mnd. Han har enda ikke blitt altfor fiklete og klarer ikke heise seg opp i høyden, så hun har ikke "barnesikret" stua si enda. Jeg tenkte at det går sikkert fint, for Matilde kan leke med Aleksander sine leker (som er litt babyete men alt som er nytt er spennende - ofte i alle fall), dessuten pleier hun jo å være litt tilbakeholden når alt er helt nytt. Jeg glemte det faktum at Matilde elsker min venninne, og venninne er omtrent det eneste mennesket i verden Matilde ikke trenger "tilvenning" med.

Hva skjer? Joda, Cd'er, lamellgardiner, bøker, glassfugler (!!), alt som står på bordet (ikke lurt å dekke lunsjbord på salongbordet - hvor fikk vi den teite ideen fra?), pc/pcpult og skinnlenestolen fikk gjennomgå. Inkludert Aleksander. Hjelpe meg. Og for et energinivå!!?! Jeg ble helt svett. Lunsjen ble inntatt i 15 omganger, mellom løping "neeeei"-ing og løfting av sprellende jente bort fra det ulovlige. Og så slo ettermiddagstonen inn. Noen av dere kjenner kanskje den - det er den lyden som er i barna etter barnehage, når de er for slitne til å holde seg i ønsket aktivitetsnivå, for våkne til å sove og ikke har tålmodighet i det hele tatt. "ih?", "iiiih?", "IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH!!!!!!!!!!!"

Og for å avrunde kalaset så hadde jeg sett feil på klokkeslett jeg skulle hente tante fra England med et flyttelass-stort bagasjemengde, dermed ble det ikke noe middagsglass på Matilde før vi måtte hente henne (siden flyet hadde landa for et kvarter siden da jeg oppdaga tabben min). Hjelper ikke akkurat på ettermiddagstonen det heller...

Og nå bør stua ryddes. Iflg Koht i familien i går så stopper småbarnsfamilien opp dersom foreldrene setter seg ned og blir litt signe, så jeg står ved kjøkkenbenken og fortærer pølser i brød mens jeg dib'er sånn at jeg skal klare å oppdrive bittelitt energi til å rydde etterpå....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6722896-april-jeg-blir-s%C3%A5-stressa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

*ler*...ja du kan få sagt det du... :) Og bare så det er sagt...JEg hadde blitt rimelig stressa selv!! Kjenner veldig godt til omgangsspising og cder utover hele stua når vi er på besøk... Og neeeeeeeeeeeeiiiiiiiii!!!!!!! Ikke biiiiiiiildeeeeeeeeeet!!! Neeeeeeeeeeeeeiiiiiiii!!!!!!!! Ikke deeeeeeeeeennnnn!!!!!!!! Og ungen sprellende under armen... Føler jeg ommøblerer alle leiligheter jeg kommer i for tiden... -Heller det enn å betale dyrt for vasen som knuste o.l... Og så er det jo såååå typisk å bomme på klokka når man skal hente noen... Håper du ikke ble så altfor sein...Og lykke til med ryddinga! Det går sikkert veldig fint, kjenner jeg deg rett!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...