Huffi Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Hvor høyt skal gradestokken opp før det regnes som feber? Her i gården er vi oppe i 38,5.. Når gi febernedsettende?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Det er faktisk litt individuelt. Jeg føler meg skikkelig dårlig når jeg kommer over 38, og sånn har jeg vær siden jeg var barn. Har svært sjelden feber, men det skal ikke så mye til før jeg føler meg sårlig. Pleier å merke at noe er galt når feberen er rundt 37,8 og oppover. Til sammenligning så kunne broren min ha rundt 38,5-38,6 uten å føle seg syk i det hele tatt, og han hadde også oftere litt feber enn meg. Sånn generelt har jeg hørt at man skal passe på når barn ar temperatur rundt 38, og gi febernedsettende rundt 38,5-39 avhengig av hvordan form det ser ut til at barnet er i. Hvis feberen er over 40, så anbefales det vel å kontakte lege, hvertfall for de minste barna og hvis febernedsettende ikke hjelper.
Mille** Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Under 37,5, da har man ikke feber. Mellom 37,6 og 37,9 er man subfebril, og over 38 er feber. Gir som regel febernedsettende på nedsatt almenntilstand, ofte når tempen er over 39.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Gir smertestillende ut i fra allmentilstandet og hvis han plages. Gir alltid smertestillende til kvelden siden vår gutt har hatt feberkramper ved et tilfelle!
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 hadde feber symptomene i går..normalt er jeg 36,5..i går var den 37,9
Meg og bøllegutta!! Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg regner feber som 38 eller mer målt i endetarmen... Men etter en uheldig opplevelse med temp målet akkurat( har skrevet et innlegg om det her inne) så skal jeg slutte å ta temp og heller vurdere allmenn tilstand!!! De sier så mye mer.Små barn ligger ofte høyere i temp enn hos voksne og de får lettere forhøyet temp ved fysisk aktivitet så det kan bli litt feil å måle temp også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå