Gå til innhold

Fast sittende morkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har peiling på fastsittende morkake, og om det er noe som vil gjenta seg i flere svangerskap når det skjer i første svangerskap?

Noen som selv har opplevd at det har skjedd i flere en 1 svangerskap?

*lurer*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg hadde det i min første fødsel og måtte fjerne morkaken ved en utskrapning under narkose rett etter fødsel. Er litt bekymret for at det skal skje igjen så jeg spurte om det når jeg var på ultralyd. Jordmoren sa da at det er lite sannsynlig for at det skal skje en gang til, men man vet jo aldri. De skulle følge ekstra nøye med på det under den her fødselen. Også skulle jeg få veneflon noe som skulle gjøre at morkaken løsnet lettere. Håper du fikk noe svar, selv om det ikke har skjedd meg to ganger enda.

Skrevet

Hei.

Takk for svar.

Bekymrer meg litt for det. Ved min første fødsel satt morkaken fast og legene dro ut tiden så lenge at jeg mistet veldig mye blod og måtte få blod overføring etterpå.Fikk den fjernet under narkose etter mye om og men, Jeg er jo bekymret for at det kan skje igjen nå men jordmor hadde ikke så mye svar på det...Hun mente at det var like mye sjangs for at det kunne skje som at det ikke ville skje.

Men det er ivertfall notert i mine papirer nå så dem ville nok være forberedt på det vil jeg tro.

Får bare krysse fingrene for at det ikke gjenntar seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...