Gå til innhold

HJELP!!Bløøøør ++++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette er litt flaut ,men har vært hoss legen å har fått henvisning til sykehuset ,men ikke før om en mnd!!! jeg er bekymret fro fosteret og at jeg mister mye blod.. De siste ukene har jeg blødd hver gang jeg har gått på do ,men ikke fra vagina... hver gang jeg har gått på do dvs ikke for å d...e ,men da å!!! Kan jeg pushe på eller?! er så redd for at det ska være tarmene...

noen som har opplevd noe liknende?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe lege jeg assa men høres kansje ut som om du har fått hemorider det kommer jo med graviditet..Har du ikke fortalt dette til legen din da?? Og blør du mye? Har ikke hatt det selv men har lest om det.. Høres jo nesten ut som det er det du har fått...Hmm..Ta der opp med enten jm eller legen din du..

Lykke til!

Skrevet

Blør du veldig mye??? I så fall bør du få en skikkelig sjekk. Friskt blod eller mørkt blod??? Det kan jo være at du har hemorrhoider??? Har du fått sjekket dette??? Det kan jo også hende at du har en rift i endetarmsåpningen, noe som lett skjer ved f.eks. forstoppelse og for harde trykk. Om det er det som er hovedproblemet bør du ta litt Lactulose for å få myket opp avføringen!

Du bør også få vite hva legen har henvist deg til på sykehuset, slik at du vet hva som er problemet og rett og slett ringe til sykehuset og purre på en kjappere time!

Skrevet

Takk for svar...:) Jeg har vært hoss legen ja å sa at dette plaget meg ,mest fordi jeg er bekymret og synes det er ekkelt!!!!! Jeg er henvist te sånn rektoskopi og finner de ikke noe da må de undersøke tarmen;-/... Jeg skulle få time etter hvor alvorlig de syntes det var ,men for meg er dette kjempe alvorlig! går å bekymrer meg hele tiden, hver dag, hver gang jeg går på do!!! huff... håper nesten at det er hemorider, så slipper jeg bekymre meg ,men legen så ingenting:-(.. skal ringe sykehuset til uken... det her gidder jeg ikke mer!!

Skrevet

Hvis jeg forstår deg riktig blør du fra endetarmen.

Er det friskt blod, og du ikke har andre plager som magesmerter og diare, vil jeg tro det er snakk om en hemoride.

En plage som mange gravide får:)

Ta jern tabletter frem til du skal på sykehuset. Du blør neppe så mye at det går ut over fosteret.

Men hvis du er veldig bekymra, kontakt fastlegen din igjen så han kan purre på sykehus timen.

Lykke til:)

Skrevet

jeg var endel plaget med dette etter at jeg hadde født. Anbefaler deg å kjøpe laktulose og hemmoridekrem. De med tablettene er mest effektive, men da tror jeg du må ha resept...

Det går nok bra skal du se!

Skrevet

Hmm, kan høres ut som hemoride ja, det er jo ikke uvanlig.

Jeg begynte å blø fra tarmen for nesten 8 år siden, da jeg var 20 år gammel, de trodde det var hemoride men etter undersøkelse viste det seg å være betennelse i tarmen. Alle leger tar dette alvorlig, så du får helt sikkert den hjelp og utredning du trenger!

Ikke vær bekymret, det ordner seg alltid!

Skrevet

Tusen takk for alle svar ;-) og oppmuntringer, føler meg litt bedre nå... Men skal ringe legen i mårn tilig er fortsatt bekymret.. joda det er friskt blod, ikke diare, men treg avføring å blod uansett...!!! Var plaget for 2.år siden ,men ikke slik å så mye som etter at jeg ble gravid.. Da fikk jeg resept på kremer ol ,men det hjalp ikke:-(... Håper de finner ut å at det ordner seg;)...

TAKK igjenn , dere er altså goo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...