Gå til innhold

Angående tenner.. Hjelp meg litt...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i tvil når det gjelder dette med tenner..

Det begynte når han var rundt 3 mnd, jeg var sikker på at han skulle få sin første tann. Klødde i munnen, sikla og gnagde.. Jeg smurte på dentinox, og det lindra litt, men ingen tann.. Nå har det gått over 2 mnd og han har ikke virka særlig plaga denne tida..

...Helt fram til forrige helg, da begynte det igjen.. Han er veldig sutrete, sikler noe helt forferdelig, har fått noe utslett i ansiktet og når jeg tar fingeren i munnen hans blir han helt salig og kommer med masse koselyder.. Men jeg kjenner ingen antydning til tenner.. Prøvde med litt dentinox igjen, det hjalp ikke noe!

Det jeg lurer på er vel egentlig om det tar lang tid før det dukker opp noe eller om det rett og slett er noe annet..

Noen med erfaringer??

Det ble litt langt og rotete, men håper på hjelp :)

Han er nå snart 6mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle trodd det var jeg som hadde skrevet dette, for det er nettopp slik det har vært og er hos oss også.

Jr er 5 1/2mnd og begynnte å klø da han var ca 3 mnd. I det siste har han plagest skikkelig og han har grått litt når han skal legge seg f.eks. Dentinox hjelper ikke merkbart her heller, men jeg tviler ikke på at det er tennene han kjenner på.

Han får ikke helt taket på biteringen, men han syns det er godt med en kald klut å sutte på.

Jeg vet de kan klø leeeenge før tennene kommer, men som oftest når de plagest som værst så kommer de raskt.

Skrevet

Hei!

Min lille jente begynte å tygge febrilsk på hendene sine da hun var to mnd ca... første tann kom da hun var 6 mnd... var litt av og på med kløingen, men det var helt klart værst i dagene før den bittelille tanna dukket frem...

Skrevet

Takk for svar! Da er det vel ihvertfall normalt da, siden du kjenner deg igjen:) Han har ikke hatt no feber enda, hører at det kan forekomme ved tannfrembrudd også.

Skal gi han en kald klut å sutte på i morra, det var lurt!

Flere tips tas gjerne i mot :)

Skrevet

snuppa her begynte vel å klø i munnen rundt en 2-3 mnd gammel, og rett etter hun var 5 mnd kom det en liten tann opp... så klør i lang tid før det kommer noe ofte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...