Gå til innhold

Setefødsel, begynner å forberede meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36+4 i dag og min lille i magen ligger i seteleie. Har gjort det i hvertfall siden uke 28. Har nå gått til akupunktur i over en uke, men ingenting her skjedd inni magen. Prøver alle kjerringråd i håp om snuing. Her jeg bor er det ikke tema å prøve utvendig snuing. Er 2.gangsfødenede så sjansen er enda tilstede for at babyen min snur seg. Men den blir selvsagt mindre for hver dag som går. Nå har jordmor og lege begynt å forberede meg på setefødsel. Noe de mener skal gå helt greit.

Kjenner at jeg blir litt mer nervøs for dette jo nærmere fødselen jeg kommer, har egentlig hatt et avslappet forhold til dette.

Heldigvis møtte jeg en tidligere skolevenninne i dag, som kunne fortelle at hun fødte datteren sin i sete, og det gikk kjenpebra. Det var i tillegg hennes første.

Kjente jeg ble litt lettere til sinns etter samtalen med henne.

Er det flere her inne som har seteleie? Hva har dere valgt, setefødsel eller keisersnitt? Føler at de fleste velger det siste, men lurer på hvorfor. Her mener legene at setefødsel er det beste for både mor og barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi opp håpet..min lå i seteleie helt til uke 38..skulle da på snuing, men da hadde han jaggu snudd seg selv..Det er mange som snur seg etter uke 36..Uansett sa ihvertfall legen til meg at det ikke var noe å frykte å føde i seteleie..de har alltid lege tilstede under seteleiefødsler. Det kan ta lenger tid, men ikke risikofyllt. Jeg skjønner hvordan du tenker, for jeg var også litt nervøs..men de er så flinke nå, så uansett går det bra skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...