Gå til innhold

Magen min er liten og babyen ligger feil vei...

Anbefalte innlegg

Er i uke 35 og var på kontroll i dag..

Symfysemålet var kun 29 cm og jeg ligger heeeelt ytterst på det grønne feltet. Synes det er så merkelig, for med de to andre har jeg sprengt skalaen begge gangene! - og nå har ikke livmoren vokst siden sist jeg var på kontroll.. - jeg var faktisk en cm mindre (legen mente magen min var mye hardere sist han målte, i dag var den myk og fin).

Babyen ligger fremdeles i sete. Så neste onsdag blir det ul og så blir det spennende å se hvor veien går etter det. - jeg kommer til å sette himmel og jord i bevegelse for å få innvilget keisersnitt. Etter en knallhard førstefødsel hvor barnet ble tatt med vakuum er det ikke veldig fristende å vite at jeg kommer til å bli klippet fra a-å en gang til... det tok flere år før jeg var meg selv igjen og før jeg hadde et normalt sexliv igjen..

Uff.. kjenner jeg er i litt sånt uggent humør.. måtte bare få det ut litt..

Fortsetter under...

Ja, jeg VET!!! Ca 4 uker blir det vel, tror jeg.. Nå fikk jeg gåsehud....

- og da skal eksamensoppgaven min leveres inn!! Alt skjer på en gang med meg, selvsagt..

Men tenk om de sier at jeg MÅ føde i sete????? Da DØR jeg. Rett og slett. Da må jeg finne et annet sykehus et sted.. *panikk*

- og jeg glemte i sted å sutre over at jeg har uv også... *gråte en skvett fordi alt er så tullete*..

Stakkars deg da!! :-( uvi er no piss! (bokstavlig talt)

Tia går fort nå altså!!! De kan jo virkelig ikke nekte deg ks hvis nurket ikke snur seg! Ærlig talt, du kan jo faktisk bli ødelagt "der nede" hvis du føder i sete!!

Velg dato 16 nov. Det er min bursdag og en kjempe fin dato altså!! :-) Hvis du får velge!!! :-)

Annonse

huff da, vennen!!

dette hørtes ikke mye gøy ut, men du kan jo trøste deg med at du får se nurket i magen en gang til!! (det er det jo ikke alle som får!!)

uvi er no dritt.. -eller piss, om du vil.. ;)

vi får satse på at alt går bra!!

jeg skal SKRIIIKE ut om babyen min ikke har snudd seg til tida, jeg også!! da blir det ks, banna bein!!

stå på krava dine!!

klem, klem

Hei du!!!

uvi er grusomt ja......

Men du, kan dem nekte deg å få KS ved seteleie??? Er det "for seint" at h*n snur seg nå?

Du kan i allefall kose deg på ul da, hilse på lillenurket en gang til :-) tenk så stor h*n har blitt nå, lurer på om man kan se hele babyen på skjermen nå jag, eller om h*n er for stor??

kjempeklem til deg

Annonse

Huff, det der hørtes ikke særlig ut... Du MÅ få KS hvis h#n ligger i sete!!!!! Har du forsøkt kjærringrådet?????

God bedring med uvi `en din... Det kan ikke være særlig behagelig!

Trøste, trøste, tenker masse på deg!!!!

Takk for all trøst og oppmuntring, jenter!!! :-)))

Nei, babyen kan fremdeles snu seg.. Men har den ikke snudd seg til ul neste uke, så er jeg altså midt i uke 36. - og skal man ha ks, så begynner det da å haste med å søke!

Tror ikke jeg er så modig at jeg tar sjansen på at barnet snur seg sånn dagen før termin... uff.... - og å føde i seteleie frister ikke, for å si det mildt!!!

Men det er en hel UKE til ul, så jeg må prøve å ikke tenke så masse på det, og heller tenke på masteren min...sukk... Blir jo gøy å titte på babyen en gang til da, det har dere rett i :-)))

Aldri vært på ul med så stor mage før, jeg, så er litt spent på hvordan det er.. om man kan se hele barnet på skjermen eller hva.. - og jeg har SÅÅ lyst å vite kjønnet, men sambo mener vi bør klare å holde oss!!

Krysser fingrene for at h¤n snur seg før neste uke :)) Hadde selv tatt ks hvis hun lå i seteleie. Var hos jordmora mi i går, og fikk se lille Camilla på skjermen. Men når de er blitt så store syns jeg det er mye vanskeligere å se ting og tang. Men så tydelig at hun lå å drakk masse fostervann der nede.

Skjønner veldig godt at du har lyst å vite hva det er :o)

Hei! Har bare et lite tips om de er vrange på Haukeland med tanke på ks (vet ikke om de pleier være det altså): ring til Voss sykehus og klag din nød - der tar de kanskje mot deg med åpne armer... En venninne av emg som måtte dra hjem fra Haukeland etter overtidskontroll (14 dager over), var helt fortvilt og ringte Voss for hun hadde det ikke godt på overtida. De sa at om det ikke skjedde av seg selv i løpet av natten, så måtte hun gjerne komme til de så skulle de sette igang!! Dette slapp hun riktig nok da ting kom igang av seg selv endelig, men men. Det ble en lang historie, men prøv Voss om alt går imot deg! LYkke til! Håper mini snur seg før ul så du slipper tneke mer på det.

Uff, nå fikk jeg vondt av deg, så mye å tenke på på en gang!

Det skal visst være mulig å få bebisen til å snu seg både med akupunktur og gymøvelser, men det er bare noe jeg har hørt om / lest her på bim.

Synes absolutt du er i din rett til å kreve KS, og fagfolkene kan ha sin mening så mye de vil, det er din kropp og du skal leve med den lenge etter at babyen er født!

Lykke til på UL neste uke, og stå på krava!! : )

klem

Huff da Mensana..Sender deg trøsteklem :-)

Du har krav på ks hvis bebisen ikke snur seg,leste om d,du kan velge selv..ihvertfall siden du gjennomgikk en knallhard fødsel med førstemann!!

Så stå på kravene dine :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...