Gå til innhold

Hasj og barn i magen

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått vite at jeg er gravid. Er nå i 8. uke og har dessverre gått i uvitenhet en stund. Denne stunden har jeg røyket hasj så og si hver dag, men slutte SELVFØLGELIG med en gang jeg fikk vite at det er et lite under som vokser inni meg. Kommer heller ADLRI til å røre noe form for narkotika igjen. Jeg ønsker å gi mitt barn den trygge og gode oppveksten min mor og far ga meg, noe jeg alltid(til jeg dør) vil sette pris på. Og uansett har jeg bestemt meg for at når den tid kommer at det er snakk om barn på vei begynner en ny og vinduderlig fase i livet. Da skal man etter min mening være helt ferdig med fest og rusmidler.Så dette er ikke noe problem for meg å holde...

MEN...nå er jeg så bekymret at jeg holder på å dø..

SÅ....er det noen som kan fortelle meg hvor stor risiko det faktisk er at barnet har tatt skade av dette ?

Jeg vet at ALL form for rusmidler og røyk er farlig når man er gravid. Så jeg trenger ikke no skjenneprek eller moralprek for den saks skyld. Jeg ønsker svar på det jeg spør etter...

Håper noen kan være behjelpelig med dette...

mvh

Særdeles bekymret...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6722154-hasj-og-barn-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kan med sikkerhet si at barnet ditt ikke har tatt noen skade, men jeg kan iallefall fortelle deg min historie.. :)

Jeg festet omtrent hver dag i begynnelsen av svangerskapet. Fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var rundt 9 uker på vei.. Jeg drakk, røyka hasj ved et par tilfeller og spiste rohypnol. Jeg spiste også to valium - men det var ikke for å ruse meg, men knuste albuen ute på byen.

Og herregud hvor tøft svangerskapet mitt var! Jeg var redd, redd, redd.. Og jeg gråt masse! Jeg ba mye til Gud - selvom jeg ikke er kristen i den forstand at jeg går i kirken osv.

Og den dagen da fødselen kom.. Jeg bare gråt! Jeg var så redd! Tenk om noe var galt med ungen min? Da ville jeg ALDRI ha klart å tilgi meg selv!

Men ut kom det en perfekt liten jente.. Og hun blir bare mer & mer perfekt! Og jeg takker Gud hver eneste dag for at han ga meg henne!! Og for å si det sånn - jeg rører ALDRI dop igjen! Det tilhører fortiden! :)

Ønsker deg lykke til! :)

Hold meg gjerne oppdatert under denne tråden.. Hvis du vil! :) Og om du trenger å snakke litt innimellom! Det er tøft å bare på det der alene!

Klem!

jeg er 25, og var ganske hekta på hasj før.

Han jeg var sammen og jeg røyka så og si hver dag.

Vi har ei datter på to år fra før av, jeg hadde ekstrem svangerskaps kvalme i forrige svangerskap. Jeg spøy minst ti ganger daglig hele svangerskapet, og var innlagt. Jeg "turte" ikke slutte fordi jeg følte at hasjen tok toppen av den verste kvalmen.

Jeg vet dette høres helt sykt ut, og det var det jo også.

Så jeg røyket så og si hver dag hele forrige svangerskap.

Datteren min ble født to dager før termin, og er helt frisk og sunn.

Hun ligger lenger frem enn andre toåringer.

Nå er jeg gravid i 19 uke.

Jeg er ikke sammen pappaen til toåringen som også er pappa til denne lenger.

Det ble slutt 2 juli. Det var også siste gang jeg røyket.

Jeg fant ut ca to uker etterpå at jeg er gravid.

Det første jeg gjorde var å gå til legen og fortelle alt,- så jeg går fast hos helsestasjonen og tar tisseprøver.

De har vært rene siden ca 5 uker etter jeg røyket siste gang.

Jeg har også tatt kontakt med barnevern og fortalt alt til de.

Jeg skal på ultralyd 3 nov, da skal jeg også møte liv trønnes hos ullevålsteamet. Så jeg kommer nok til å få oppfølging.

For meg har det ikke vært noe problem og slutte. Har ikke hatt sug en eneste gang. Men jeg røyker fortsatt tobakk.

Vil jo egentlig slutte med det og, men legen, jordmor og alle de sier jeg ikke skal stresse med det,- men prøve og begrense det.

Ønsker alle andre i liknende situasjoner lykke til!!

Har selv ei venninne så er så kvalm, så det eneste som nytter for henne, er å få seg ett trekk...Da klarer hun å holde på maten! ellers vet jeg mange sm røyker hasj når de er gravide, å barna er faktisk friske...utrolig, syns nå jeg.

selv brukte jeg en hel del amfetamin i mine yngre dager, men det er mange år siden. huff det var stressende å slitsomt.

Det var et rart innlegg. Det vil si, jeg skjønte vel egentlig ikke grunnen til bekymring, hverken din eller noen legers/jordmødres. Godt å høre at de mener at du ikke skal slutte brått av med tobakken. Og barnevern? Hvorfor i alle dager føler du at du er slik en synder? At du har røyket litt hasj er vel ikke farligere enn tobakken! Du forteller jo selv hvordan du brukte hasj i første svangerskap og hvor greit det gikk... er ikke det da en indikator på at det vil gå bra denne gang også? Ikke at jeg skal oppfordre deg til å bruke cannabis, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å slappe av i forhold til dette. Det som jeg syntes var trist her, var at parforholdet tok slutt. Men sånn kan det gå. Prøv å slappe av og gjøre noe koselig, det er det viktigste. Ikke stress. Stress er en uting for den lille i magen. Jeg har selv gjennomført graviditet og barsel med daglig inntak av cannabis, og fikk en velskapt jente som ble tidlig moden i både kropp og hode. Det er ikke noe galt i det, mener jeg.

til Tripp-trapp-tre-sko, jeg sluttet ikke fordi jeg synes at hasj er så jævlig eller skadelig,- men for meg ble den ett problem.

Problem fordi jeg ble veldig urolig og anspent hvis jeg ikke hadde noe, røyket også hver dag. Det å røyke hver dag koster også penger, så jeg har fått en del betalings anmerkninger og gjeld (mrk ikke narko gjeld) på grunn av misbruket. Jeg dømmer ingen som røyker hasj, men føler selv jeg har det mye bedre uten.

Kan godt hende jeg støtter NORMAL og hasj marsjen neste år selvom jeg ikke røyker, fordi jeg ikke synes det er riktig å kriminalisere røykere.

Bare så det er sagt.

Annonse

Heisann, du rett over. Godt å høre. Det går bra vettu : )

Høres ut som om du har kontroll på det meste! Marsjen har jeg også tenkt å være med på, selv om jeg bare er sympatisør med legalistene. Vet at mange deltar i markeringen selv om de ikke bruker cannabis selv, så vi blir ikke de eneste. Hils på oss på www.norcan.org også?

Jeg leste alt jeg kom over på internett om hasj og graviditet forrige svangerskap, kom ikke frem til at barnet tok noe skade av hasjen.

Så jeg synes ikke folk skal bekymre seg over barnet når man er gravid og bruker,- men tenke mere på at man fungerer normalt og at det ikke går utover økonomi og livskvalitet. For gjør det det så blir det "skadelig" for barnet og. I tyskland eks kan man enkelte steder ha opptil 5g på seg utenom at det er ulovlig, så vi i lille norge er jo i grunn ganske trangsynte og bruker vanvittig mye ressuser på å jage folk som tar seg en liten blås.

Jeg mener vel egentlig at cannabis er ganske harmløst. Synes det er veldig bra at det finnes organisasjoner som støtter legalisering. Cannabis er tross alt en urte som kan brukes til veldig mye bra også.

Men som med kaffe, sjokolade, alkohol mm kan det også føre til avhengighet,- så man må nyte alt godt med måte...

Finner ikke så mye info hos dere på www.norcan.org

Ah, til deg rett over: man må gå til Forum og logge seg på for å få tilgang til Coffeshopen. Veien videre er enkel - man blir godt tatt vare på, man kan spørre om alt, og få raskt svar. Har noe vært diskutert tidligere, får man beskjed om det med en link dertil. Ellers er det nok en vanesak å navigere på forumet. Jeg er avhengig. Du finner meg under nicket Xunoph. Kanskje vi snakkes? Ha en god kveld : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...