Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Har hørt at mange synes det er direkte ekkelt, spesielt hvis det er en mannlig gynekolog.... Gutta vil jo helst være alene om å "ha tilgang" der nede! Mannen min måtte "leve" på UL-bilder til vi kom på utvendig UL på sykehuset.. Anonym
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Mannen min har vært med meg på 3 innvendige UL. Men heldigvis har min gynekolog tatt litt hensyn. Jeg har også hatt en dame da. Hun gjorde alt klart med meg og så fikk mannen min komme inn når ting alt vises på skjermen. Han synes det er flott at han har fått være med for da ser han jo barnet og får en mer virkelig følelse av hva dette er.
MM med spire Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Sambo har vært med han. det var helt i begynnelsen på svangerskapet... tror ikke han tenkte noe om å være den eneste til å ha tilgang der nede... Er ikke akkurat så mye med sex å gjøre, hvis det var slik du tenkte... Det er jo som en gyn. und...
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 samboern min var med meg på innvendig ultralyd og vi fikk en mannlig gynekolog.. men det gjorde ikke samboern min noe, gynekologen skal jo bare gjøre jobben sin så skal man hjem igjen..
♥Spirevipp♥ Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Min samboer var med første gangen, han har aldri før vært mer sjenert tror jeg...hehehe Han satt i stolen, mens jeg gjorde meg klar...legen ropte på han rett etter at hun puttet inn sonden (eller hva det no heter)... Min kjære ble så overrasket over at det gikk så fort....men han var veldig med når vi fikk se vårt lille nurk 7+4 uker gammel. Ikke stort, men det var en stor førstegangsopplevelse for oss begge! Absolutt verdt det! Graviditeten ble med ett mer virkelig for oss begge!
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 sambon min har også vært med på innvendig UL.. Jeg går bare til kvinnlige gynekologer da.. men tror ikke han hadde brydd seg uansett.. er jo liksom en GYN undersøkelse for å se på babyen liksom;)
Tjorven:-) Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Hei! Siden vi er gravide ved hjelp av IVF, har mannen vært med på drøssevis av innvendige UL, igjennom utredning og forsøk. Han er så heldig at han har sett egget i eggstokken, fikk se da det ble plassert inn igjen i livmor og vært med på tre innvendige UL etter at vi endelig lyktes :-) -så mannen her har et veldig avslappa fforhold til underlivet mitt i legesammenheng, kan jo ikke sammenlignes med hva som skjer i intime stunder oss to i mellom! Jeg har også opplevd det å ha med mannen som en støtte, da jeg har vært noe plaget av svarte og negative tanker, da er det godt å ha ei hånd å holde i!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Der er jo som en VANLIG UL????????????????? Har dere han med da???????????!!!!!!!!!!!!!!!! Dette er jo helt sykt! Skal ha stå mellom bena deres under fødselen også??? Sånn at han ikke går "glipp" av noe??????????!!!!!!!!!!! Husk at dere skal ha et sexliv etterpå, jenter!
mamseeeen Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 på vaginal ul står itj akkurat pappan å ser "oppi" da... han bli ropt inn når alt e klart for så å stå vet hodet ditt å se det lille nurket på skjermen!!!!!!!!! e væll itj nå galt me det? han e jo pappan te nurket, så hvorfor ikke få ta en del av det som skjer? å sexlivet træng da nødvendigvis itj å bli værra av den grunnnnnnn.......
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Sikkert kult for han å se at en fremmed mann "stapper" noe inn i deg
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 HALLO!!!!!! Tror ikke jeg helt henger med på problemstillingen? Hva har ultralyd med sexlivet å gjøre? Er jo ikke sånn at mannen står bøyd og kikker opp mellom bena mens gynekologen finner frem.... Må nesten le, veldig fjernt for meg å tenke sånn. Men så er vi jo alle forskjellige. Og heldivis egentlig!!!! Lykke til med ultralyd, og sex og svangerskap og alt det andre som følger med i et lang samliv.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Herregud, går det an å hisse seg mer opp, Anonym, jeg håper du tuller. Folk er da forskjellig, og jeg tror de fleste menn er mer opptatt av å se barnet sitt enn hva gynekologen gjør - dessuten, som flere sier her, han står jo ikke akkurat og stirrer "rett hjem" heller. Hvis mannen syns det er vanskelig å håndtere synet av en annen mann i "hans" område får han jo heller holde seg hjemme, det får bli opp til hver enkelt.
Mamman til to herlige gutter Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 til anonym som mener det ødelegger sexlivet ved å ta med mannen på innvendig ul... HALLO I LUKEN...... Han skal se på skjermen der babyen er, skal ikke akkurat "vise vei" for den som utfører ul.. og en får jo teppe over bena om en vil.. ser ikke problemet i det hele tatt..
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #14 Skrevet 17. oktober 2006 Hahaha!!! For en lattelig Anonym detta var.. Liten hissigpropp!! Håper dette er tull!! Når samboern er med på ultralyd så ser han ikke "inn", han ser jo på skjermen. Man kommer på ultralyd for og se på babyen ikke for og se "der nede".. Det kan man gjøre hjemme!! Åja, tenk- han skal være med på fødselen også!!! :D wææææ!!! Er ikke vi ekle? :D
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #15 Skrevet 17. oktober 2006 Spørs hvor pappan står under fødselen om dere er ekle eller ikke... Står han i "fotenden" og får med seg alt, er det discusting! Står han ved hodet ditt, er det helt ok. Men han trenger ikke se noe mer før barnet er rent og pent.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #16 Skrevet 17. oktober 2006 Ville bare fortelle at mamma var med meg på innvendig ultralyd, hun satt bak meg og titta ikke rett inn i mitt kjønsorgan nei......hvilke undersøkelser har dere vært på??? Det er vel bare legen som sitter forran der vel?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #17 Skrevet 17. oktober 2006 Lurer på hvilken planet anonym med alle de rare meningene er fra?! Det er såpass mange følelser og tanker rundt en fødsel at de meningene der blir helt fjerne, hvertfall for meg. Feil fokusering synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #18 Skrevet 18. oktober 2006 thihi ler så jeg griner ... vis du syns en fødsel er ekkel hvorfor får du et barn da ?det er jo noe av det mest fantastiske i verden .. spør du meg så høres det ut som om det er deg det er noe galt med.. sjalu kansje?
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #19 Skrevet 18. oktober 2006 Tror nok han står akkuratt der han vil stå jeg! Men han er jo ikke akuratt der for og se ekkle ting. Han vil være der for og se barnet sitt komme til verden. Og det syns jeg ikke er så veldig ekkelt! Men for deg virker jo det meste ganske ekkelt. t.o.m en ultralyd... Godt folk er forskjellige :D
Flyme Skrevet 18. oktober 2006 #20 Skrevet 18. oktober 2006 JEEZZZZZES!!!!!! Her var det mange sinte hormoner! Man er da (stort sett) to om en fødsel. Mange som mener pappaen engasjerer seg for lite.... La han få være med, da! Hvis han vil..... Min kjære var ikke så veldig "med" i begynnelsen, leste ikke i boka jeg fikk fra legen eller noe. Skjønner det godt! Det var jo ikke han som hadde ømme pupper og var kvalm, han kjenner jo ingenting på kroppen. Var på UL i uke 6, da var han ikke med, fikk bare se bilde. Jeg fikk klar beskjed om at neste gang fikk jeg ikke dra alene. Uke 8 kom, og en litt nervøs pappa troppet opp.... Han ble helt satt ut! Det var det mest fantastiske han hadde sett! Kom til og med en tåre! (selv om han ikke innrømmer det..). Etter dette har jeg aldri gått alene. Han har tatt vare på bildene fra hver gang og har en "halv" vegg på kontoret dekket. Sirlig påskrevet med dato og lengde. Blir helt rørt, jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå