Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt på fire uker. han spiser ca hver tredje time. i starten går det veldig bra men etter ca 5 min blir han helt vill! Da svelger han masse luft og grynter som en liten gris men slipper ikke puppen!! må ta mange pauser og prøve å få han til å rape men det liker han ikke!

blir helt stressa av dette! Noen tips om hva jeg skal gjøre???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6721431-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med aa gi ham litt minifom (apotek) foer amming, slik at rapingen gaar mye kjappere?

Kan du beskrive litt mer noeye hva som skjer, jeg har ikke det helt klart for meg. Har du mye eller lite melk (saann du ser det), hvordan er vektoppgangen, hvordan er bleiene (farge), faar han bare mm etc.

Tror jeg har nok melk, tror ikke det er problemet... han la på seg nesten 300 gr på en uke sist vi veide han. bleiene er sennepsgule når han har bæsjet og uten farge når han tisser... ja, han får bare mm!

Men føler at han svelger mye luft etter ca 5 min! da rumler det i magen hans og han sliter med litt luftsmerter! vrir seg og prøver å presse det ut, noen ganger klarer han å bæsje mens han spiser! men andre ganger vil luften ikke ut og da blir han helt stressa og svelger enda mere luft!

Har aldri hørt om minifom! Kanskje det er en ide! jeg får kjøpt det på apoteket eller?? Hva er dette?

Minifom er nesten som et saapestoff, det gjoer store bobler til smaa. Og er ikke aktivt i kroppen, det ordner bare konsistensen.

Kan jo vaere at en baesj er paa vei, legger du ham paa knaerne dine og sykler med beina hans opp til magen kan det vaere du faar en presang :) Full mage gir en baesjerefleks slik at man faar plass til mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...