Gå til innhold

Umulig å få jobb når man er gravid

Anbefalte innlegg

HEY! HUff er i en skikkelig knipen situasjon. Missta jobben min for 3 mnd siden pga av konkurs.Og nå er jeg 3 mnd på vei og ingen vil ansette meg pga det! Noen i samme situasjon?

Skulle ønske jeg ikke var så ærlig,for ærlighet varer tydeligvis ikke lengst...

-frustrert-

Fortsetter under...

Hva med å kontakte et vikarbyrå... Der fikk jeg jobb på dagen, da var jeg ikke gravid da.. Men da får du ihvertfall jobbet slik at du får permisjon... (og ikke si noe om graviditeten) De flinkeste er Jobzone og manpower... Adecco er også greie..

Ja men er det ikke litt domt å ikke si noe om situasjonen. Føler liksom at jeg lurer di som jeg er på intervju hos..Er man pliktig til å fortelle om det eller kan man faktisk la være?

Var i kontakt m et vikarbyrå og di ordna meg intervju fort.Men jeg trodde di hadde fortalt om min situasjon,så da jeg nevnte graviditetet ble di plutselig veldig uintressert... Hadde jeg vært 2 mnd på vei hadde d vært litt lettere,men blir liksom bare verre jo lengere tiden går...

Du er ikke pliktig til å fortelle om sv.skapet og hvis du f.eks skulle få et kortvarig vikariat hadde jeg ikke sagt noen ting... Men det er som du sier, begynner å haste nå... Du har allerede jobbet 3 mnd, da trenger du egentlig bare jobbe tre mnd til av sv.skapet...

Heldigvis har jeg dagpengene.så di gjelder som lønn m tanke på permisjonspenger...men blir en laaang vinter og så kjedelig å ikke jobbe....jaja får bare håpe på d beste....Takk for svaret da;)

Annonse

jeg ville likevel prøvd å få noe kortvarig, de dagpengene er jo bare 60 % av hva du har tjent før... Var arb.ledig selv i mitt første sv.skap med det var mye pga at jeg var sykmeldt i starten... Lykke til ihvertfall!!!

Arbeidsgivere har ikke lov til å si nei til deg fordi du er gravid, selv om de fleste gjør det. Så ikke nevn noe om tilstanden, de har bare seg selv å takke. Du behøver ikke engng å svare hvis de spør om du er gravid da de ikke har lov til å spørre i utgangspunktet. Så ikke si noe om det. Du lurer ingen ved det.

Jeg har nettopp fått en deltids stilling gjennom et vikarbyrå og jeg har ingen planer om å nevne graviditeten før de oppdager det selv.

Lykke til

Jeg søker også jobb som bare pokker om dagen, må få meg no før det begynner å synes. Får selvsagt litt dårlig samvittighet ovenfor arbeidgiveren, men må faktisk tenke på vi må ha bedring i økonomien før barnet kommer.

Jeg er derimot litt skeptisk til det med vikarbyrå, siden de ofte har korte ansettelsesperioder, får jeg en jobb i tre mnd nå kan jeg jo bare glemme å finne no nytt når jeg er fem-seks måneder på vei..

Jeg har vært på intervju nå og tror kanskje jeg blir ansatt. Men hadde jeg sagt jeg var gravid hadde jeg garantert ikke fått jobben. Så det kan jeg bare ikke si, da kunne jeg liksågodt la være å søke på jobber. Jeg må jo ha en jobb, men føler meg ikke helt vel ettersom jeg ikke forteller det. Men trøster meg selv med at jeg gjør jo ikke noe galt:)

visst jeg skal på intervju så skal jeg ikke si noe.d sier seg jo selv at man ikke får jobb..huff...så får di bare bli sure visst man får jobben og jeg forteller senere at jeg er gravid. Så man trenger altså ikke si noe om graviditet?!?!? Må få meg jobb fort altså før d bynner å synes....

Annonse

Du trenger da ikke lyve. Ikke kom inn på temaet bare, det er ikke et vanlig tema på jobbintervju uansett. Hvis du sier noe er desverre sjansene for å få jobben små, og du må som blivende mor sette din families behov først. Jeg vet det føles helt grusomt. sliter med samvittighetspakka sjæl siden jeg vanligvis er en meget ærlig sjel. men må man så må man...

Hei!

Jeg er i litt samme situasjon selv - jobber som vikar på en skole nå, og der kommer det snart en utlysning på et vikariat (et halvt eller ett år, vet ikke). Jeg har tenkt å søke, men er veldig usikker på om jeg skal si noe om graviditeten. Jeg er ikke pliktig til det, men samtidig vil jeg føle at jeg lurer dem - jeg må jo da gå ut i permisjon før skoleåret er ferdig og de må finne enda en ny vikar. Hvis jeg skulle komme inn på intervju er jeg sikkert ca. 12-14 uker på vei på intervjuet(er 10 nå). Egentlig har jeg lyst til å bare være kynisk og ikke si noe. Det er så vanskelig å få seg jobb i mitt yrke at der må man bare sørge for seg selv og være egoistisk!! Samtidig er jeg også altfor ærlig...

Vanskelig dette her!! Lykke til med jobbsøket, da hvertfall:)

Hei!

Jeg har vært i en lignende situasjon tidligere. Jeg hadde jobbet på engasjement hos en arbeidsgiver med 1 mnd og 2 mnd engasjement forløpende etter hverandre i ca. 6-7 mnd. Jeg måtte til slutt pushe de i forhold til fast jobb siden jeg ble bedt om å ta andre engasjement andre steder. Jeg ble så tilbudt fast jobb, men fikk ikke kontrakt for dette før jeg var ca. 3 mnd på vei. De ble faktisk litt sure siden jeg ikke sa noe, og mente at det ikke ville ha hatt noen betydning. Men legen min var streng og sa jeg IKKE måtte si noe! Det er såpass mindre vi får utbetalt senere om vi ikke er i jobb. Jeg sa selvfølgelig bare at man kan jo miste... og ting kan jo gå galt... Nå har jeg jobbet i 1 mnd og er gravid igjen!!!! De blir sikkert ganske oppgitt, men jeg har ikke sagt noe ennå. Jeg følte at ting hadde forandret seg veldig i forhold til min plass på jobben etter at jeg var kommet tilbake. Så jeg tenker at nå kjører vi på med barn og blir ferdig med det, så kan jeg finne meg en ny jobb når jeg skal tilbake i jobb og gi jernet!!!!! Det er synd at det blir sånn, men mange har et ganske negativt syn på dette at du har barn, skal ha barn osv.....

Jeg ville ikke sagt noe og prøvd å fått et vikariat på kanskje 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...