Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått på Metformin i 3 måneder (eller 3 pp), men mine sykluser har ikke blitt kortere! Jeg tar 3x 500mg daglig. Jeg er så "heldig" at jeg har en noenlunde regelmessig menstruasjon på ca. 6 uker og fikk Metformin for at jeg skulle få en kortere syklus. Jeg har andre PCOS-symptomer (uønsket hårvekst, fett rundt magen, kviser, cyster på eggestokkene). Men, Metformin ser ikke ut til å hjelpe meg. Jeg hadde virkelig statset på at Metformin skulle være løsningen siden jeg har hørt så mye bra om det! Er litt fortvilet nå, synes skrittet til hormon-behandling er litt stor.

Er det flere her inne som IKKE har blitt hjulpet av Metformin? Ønsker å kartlegge litt om det er flere som meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6721126-metformin-funker-ikke-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen andre? Jeg føler at 3 pp er nok til å se om syklussen min reagerer på metformin. Jeg skjønner at 3 pp ikke er lenge når det gjelder selve prøvingen, men man ville jo tro at den skulle bli kortere! Det blir den altså ikke!

Gjerne noen erfaringer fra dere jentene på Metformin! Hvor lang tid tok det før deres sykluser ble kortere?

Jeg brukte metformin i 6mnd før jeg ble gravid,hadde bare mens to ganger på det halve året,med varierende lengde på menstrasjonen.Det var ca 2 1/2 mnd mellom de to menstrasjonene......Er begynt med en ny runde med metformin nå,men ingenting tyder på en kortere syklus,likevel har jeg hatt positiv el test i tiden mellom.Men det er ikke greit og treffe disse el når syklusene er så himla lange!!

Hei =)

Når jeg begynte for metformin for snart to år siden så sa gyn til meg at det tar ca 4-5 mnd før de begynner å virke på kroppen slik som de skal! Eg merket ingenting før etter 4 mnd iallfall! Og da raste jeg ned i vekt! =)=)=) 15 kg totalt på bare et halvt år!

Så gi det litt tid så vil det nok virke snart!

Annonse

Takk for svarene! Da slutter jeg ikke på Metformin enda. Fint å høre andres erfaringer. Denne måneden er syklusen min lengre enn den var uten Metformin, er nå på dag 28 uten EL...Håper dette vil snu snart. Men vil ikke gi opp Metformin enda!

Husk metformin er ikke kun for at syklusen din skal bli bedre...

Det har andre effekter også,bl.a hjelper det kroppen din generellt å regulere insulin og insulin er et hormon.

Hos meg forvsant også kvisene etter en stund på metformin.

Og metformin senker risikoen for SA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...