Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15+2 i dag, og i dag var det ganske mye gammelt blod på papiret da jeg gikk på toalettet. Før helga så jeg også spor av blod, men det var så lite at jeg ikke tenkte mer på det. Nå ble jeg litt bekymra og lurer på å reise på legevakten.

Jeg har vært veldig mye syk i svangerskapet, og har fått påvist antistoffer i blodet som legen min ikke skjønte så mye av. Jeg har enda ikke vært til jordmor og skal ikke til UL før 3 nov. Jeg føler ikke at jeg har fått noen som helst bekreftelse på at alt er sånn som det skal med den lille, og har lenge hatt en nagende følelse av at dette kommer til å gå galt. Jeg mista sannsynligvis en gang tidligere i år, og nå tør jeg ikke helt å tro på at dette går veien...

Noen som har noen trøstende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så trist at du er bekymret...! Jeg er ingen ekspert, men har sittet en god del på BiM og lest såpass at gammelt blod visstnok ikke er skummelt...! Men uansett så ville jeg ringt føden, jordmor, eller legevakta! Blod skal man ta på alvor, og da får du helt sikkert en ultralyd eller får hørt hjertelyden! Jeg er sikker på at du ikke trenger å bekymre deg, men det må alikavel sjekkes opp! Masse lykke til, hold oss oppdatert! :o)

Skrevet

Ja er du bekymra dra te legen.. det gjorde jeg og fikk UL dagen etter.. Trenger ikke være noe farlig med litt blod, men da får du vertfall bekrefta og sett at alt er i orden. det er så kjipt å gå å bekymre seg:-(...

Lykke til;)....

Skrevet

Er ikke noe kjekt å bekymre seg.. Ring legevakten eller føden!! Trenger ikke være noe gale, men bedre å sjekke en gang for mye. Jeg blør en del etter at vi har hatt sex. Så hvis dere har hatt lit sengekos så kan det jo være derfor. Slimhinnene våre blir veldig sårbar når vi går gravid..

Skrevet

ufta... ikkke noe kjekt det der, har opplevd det samme selv, men husk at det kan kommme litt gammelt blod flere dager etter sex... kankje det var noe å tenke på... men det er jo alltid kjekt å være helt sikkker... ring jordmor hun skal jo høre hjertet nå... hun har sikkert 5 min til deg... ring og forklar det hadde jeg gjort, jeg har nemlig gjort det samme selv... lykke til... stor klem fra meg....

Skrevet

Tusen takk alle!

Jeg vet det er "normalt" å blø litt, særlig når det er gammelt blod. Men har som sagt en dårlig erfaring fra tidligere + det med antistoffene, så er redd for å miste.

Når det gjelder sex, kan jeg ikke huske sist vi hadde det, siden jeg spyr så mye :) Hadde nok ikke bekymret meg hvis vi nettopp hadde kost oss litt, men dette kom litt ut av det blå.

Har ringt legevakten nå, og vi reiser innover så snart sambo kommer hjem. Jeg håper det går bra og prøver å se positivt på det :)

Skrevet

Jeg fikk også påvist antistoffer på 1. blodprøven, heldigvis var bare dette rester av en sprøyte jeg fikk da jeg mistet en tvilling i exu i mai. Men ble jo bekymret og leste litt om dette, og antistoffer skal visst ikke være farlig for hverken deg eller barnet før eventuelt fødsel. Og da kan det være at barnet har mye gulsot, eller i "værste" fall, bytte blod på babyen med en gang den er født. Og i og med at legene vet at du har antistoffer er det ikke farlig, for da er de jo klar over det, og vil jo gjøre det som trengs når baby blilr født... Men skjønner at du er bekymret, fikk panikk jeg også da jeg fikk en telefon samtale om at jeg hadde antistoffer.... Men de er borte nå, heldigvis, men det var jo fordi jeg fikk en sprøyte med det...

Lykke til på legevakta, håper det vil hjelpe på din uro. Skal krysse fingrene :)

Skrevet

Be om å få en ul i dag eller i mårgen, det er den eneste sikre måten å si om det står bra til med den lille, vist de ikke klarer å finne hjertelyd hos legen da, tror det er litt tidlig.

Ønsker deg lykke til!!!

Fint om du forteller oss hvordan det har gått

klem

Skrevet

Joho! Alt står bra til, fikk Ul med en gang så de tok det i alle fall på alvor. Blødde fremdeles da jeg kom til legevakta, så de fikk i alle fall se at jeg ikke bare var hysterisk :)

Så nå er alt bare fryd og gammen, og vi har fått se babyen vår! :-) Det var masse, masse liv, hopp og sprett inni der, så Ul- legen kommenterte at det var jo unødvendig å si at hjertet slo :) Alle målene var normale og fine, så nå er jeg mye roligere til at dette kommer til å ordne seg!

Skrevet

Hei du!

Flott at det gikk bra.... Hadde det samme, det begynte vel i uke 13 og har faktisk komme til og fra helt til for tre uker siden (uke 24!) Man ble så lei det att! Men jordmor, lege og sykehus sa alle at det bare var følsomme slimhinner og at det ikke var farlig. Etter to ultralyder trodde jeg dem... Nå er det full fart og jeg er i uke 27. Har ikke hørt om noen som hadde det samme før meg, men når jeg forteller dette til andre som har blit mødre så viser det seg at det faktisk er "ganske" vanlig.. Lykke til videre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...