Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har en maling (lady ettellerannet) som er vannbasert, og der sto det at den inneholdt litt løsemidler, men under 1%... så da kan jeg vel trygt male med den? Eller må den være HELT fri? Skal pusse opp barnerommet til lillegutt...! ... og er det under selve malingsprosessen man skal være forsiktig? Ser at så mange kbekymrer seg for gassene, og de kommer jo når malingen tørker, ikke under malingsprosesen? Eller? *bekymret* ... har malt med oljemaling tidligere i svangerskapet...!!!
meg og novemberjenta Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Det går nok bra Alt med måte sa min jordmor, og det har du jo gjort
Nicki_81 Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg maler hele gangen og halve stuen og bruker lady et eller annet vannbasert. Er fint lite luklt av den og tørker ganske fort også. Har ikke merket noe, og de på maleforretningen sa den var helt trygg å bruke da det er så lite løsemidler i den og lite lukt. Er nok meningen man skal være forsiktig med malingen både mens og etter malingen er påført.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har mala med "all mulig" maling og beis i svangerskapet, har pussa opp et helt hus innvendig. Gått helt fint det, bare gått ut og trukket litt luft de få gangene jeg har blitt litt kvalm/svimmel/uvel. Er i uke 30, og mala stuetaket igår.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Hvorfor utsette baby'ene for slikt? Dersom det KAN være farlig..?!? Har ikke malt noe siden ejg fant ut at jeg er gravid, vil jo ikke skade den lille... Men vet ikke hvor skadelig det er da....
Drømmen *Prinsesse23.01.2007* Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Hei, hei! Er så forskjellige meninger om dette. Min lege sa det ikke var farlig å male så lenge jeg hadde god lufting. Vi har pusset opp et helt hus innvendig siden før jeg ble gravid og holder på enda. Jeg har malt all slags maling hele tida. Jeg står imidlertid med maske når jeg maler som også skal fjerne løsemidler. ) Kan jo ikke akkurat la være heller...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Du kan fint male og pusse opp barnerommet. Jeg jobber i et av europas største malingsprodusentfirmaer, og den malingen man bruker til oppussing i dag er ikke farlig. Men et alternativ til oljemaling, regner med at du tenker på til karmer og lister er å kjøpe vannbasert oljemaling. Altså en vannbasert list/karm maling ) Men unngå overdreven bruk av whitespirit og sånne type produkter. Det er jo ikke gått for noen gravid eller ikke. Men alt med måte. Sett evtentuelle pensler i whitespirit ute hvis du bruker det til å rense med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå