Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager dere for et døgn av gangen ?

Hvis dere gjør det, hvordan varmer dere opp melken ? I microen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg bruker collett, men lager bare ett og ett måltid om gangen. Jeg kunne godt laget for en dag om gangen, men jeg har ikke flasker nok. Kanskje jeg skal til innkjøp av et par til. Det var jo ganske lurt. Har ikke tenkt så langt selv. haha. Ja, jeg varmer alltid melken i microen. Den blir som regel kald underveis når jeg mater han, så da bruker jeg microen eller vannbad til å lunke den opp igjen. Han er nå 2,5mnd og frisk og rask.

Skrevet

Nå har vi bare et flaskemåltid her om dagen, men før så laget jeg for et døg av gangen, hadde det i en tett mugge med lokk i kjøleskapet, varmet opp passe mengde i micro. Dette fikk jeg beskjed om at var greit før vi reiste fra sykehuset, og lille snupp har ikke tatt noen skade av det... =)

Skrevet

Hvis du har en meljevner el.l. kan du jo bare blande i den? da trenger du jo ikke å ha så mange flasker! Varmer opp mme i micron og det er jo strålende!

Skrevet

Jeg koker vann og har på flaskene, 100 ml på hver og setter de kaldt.

Til hvert måltid koker jeg vann i vannkoker og har oppi det kalde i flaska. Fyller opp med 50 ml, da er det perfekt temperatur.

Dette fungerer veldig greit for oss og går veldig fort, samt at melken alltid er fersk.

Skrevet

Blir ikke det for kaldt "heldigrisen"? Collett skal jo blandes med vann som er nesten kokende.

Skrevet

vi lager opp for et døgn..

Skrevet

Vi lager nok på en flaske til to måltider... Men lager da rett før hun skal spise, sparer resten til neste måltid =)

Har da stående kokt vann på flasker som vi varmer i microen før vi blander i pulveret. Neste måltid varmes opp i micro det og =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...