HanneL Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 jeg har et barn fra et tidligere forhold. Hun ertre år og jeg har alltid hatt omsorg alene. Faren har hatt foreldreansvar, men ikke sett så mye til henne. En overnatting i ny og ne. Datteren min som hele sitt liv har bodd med min nåværende mann ser på ham som pappa, og han på henne som sin datter. Vi har to andre barn sammen, altså hennes små søsken. Det jeg lurer på er - om det nå mot all formodning skulle skje meg noe, ville min datter da bli tatt ut av hjemet sitt og flyttet til sin biologiske far og hva ken jeg evt. gjøre for å sikre at dette ikke skjer? på forhånd tusen takk! Hanne HanneL
JGG&J Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Hei Hanne L! Jeg skal ikke skryte på meg at jeg ken jus her, men jeg har skrevet ett testamente i forhold til min datter som jeg har fra ett annet forhold. Nå er det slik at hun er 8 år, og har bodd sammen med meg siden hun ble født (og sammen med stefar i de siste tre årene) hun har en biofar som har henne annenhver helg, så hun vet godt hvem pappan er altså! Meeen, av forskjellige årsaker tok jeg kontakt med en advokat og skrev mitt siste ønske i ett evt frafall, dette ønsket blir oppbevart hos advokaten til hun blir 18 år, samt fikk jeg en kopi som jeg skulle betro en nær venn/familie som kunne tale min sak om jeg skulle falle fra. Så jeg tror ikke det skal være noe problem å få ditt siste ønske oppfylt nei.. Ps. måtte forresten ha en godkjennelse fra stefar om han påtok seg ansvaret om ulykken skulle være ute.. Håper du ble klokere av dette, lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå