Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Del Skrevet 17. oktober 2006 Bestevenninna mi (svigerinna til søstra mi) fødte i natt.... Babyen var død og hun måtte føde det... Siden hun var i uke 18... Å nå ble jeg så trist... Vi ventet jo nesten samtidig og gledet oss veldig til og få babyene sammen... HUff, har ikke ord jeg, tenk og måtte gå gjennom en fødsel så tidlig og uten og få beholde det... Hva skal jeg gjøre nå senere da? Hva vil hun tenke når jeg kommer der med mage og baby? Dette ønsker en virkelig ikke sin værste fiende en gang... (Jeg mistet en gang i 2004, da i uke 8, svigerinna mi var da like langt gravid, og jeg husker jeg ønsket det gikk galt for henne og. Men det må da være verre og miste i uke 18...) (Er selv gravid i uke 25 og blir da veldig glad i magen min plutselig... Har hatt svingende følelser til det og gå gravid...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6719520-n%C3%A5-begynnte-jeg-rett-og-slett-og-gr%C3%A5te-her-hva-skal-jeg-si-til-henne-som-m%C3%A5tte-f%C3%B8de-babyen-d%C3%B8d/
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #2 Del Skrevet 17. oktober 2006 Må legge til at det med at jeg ønsket at min svigerinna mistet den gangen i 2004, var bare pga min sorgreaksjon! Ingenting annet... Jeg var så langt nede... Jeg hatet og se magen vokste. Men det gikk over da jeg ble gravid igjen 3 mnd etter... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6719520-n%C3%A5-begynnte-jeg-rett-og-slett-og-gr%C3%A5te-her-hva-skal-jeg-si-til-henne-som-m%C3%A5tte-f%C3%B8de-babyen-d%C3%B8d/#findComment-6719554
nynne78 Skrevet 17. oktober 2006 #3 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei Dette må være et forferdelig slag for svigerinnen din, partneren hennes og hele famlilien. Det er vanskelig å gi noen gode råd i forhold til hva du skal gjøre. Skjønner godt dine følelser den gangen om at du ønsket at hun skulle miste sitt barn hun også, og måtte gå gjennom det samme som deg. Vi vet jo alle at de tankene kommer og at vi ikke mener noe vondt med det. Det er som du sier en helt naturlig reaksjon. Den gangen kunne ikke hun forstå din sorg før hun hadde opplevd den selv, og det er godt mulig hun får de samme følelsene i forhold til din voksende mage nå. Jeg synes bare du skal være der for henne på best mulig måte. Om hun ønsker å snakke om det med en gang bør du gi henne sjangsen, og være tilstede for henne. Du vet jo selv din reaksjon fra den gangen, og kan helt sikkert bruke dine erfaringer. Jeg synes også du skal spørre henne hva hun synes du skal gjøre. Fortell om din usikkerhet, da vil det være lettere for henne å ta det opp dersom hun har "vonde følelser" i forhold til deg. Det er vanskelig for mange å vite hva de skal si. Hun må møte folk på jobben, fjerne bekjentskaper som vet hun var gravid. Det kommer til å bli tøft og mange tør ikke møte sorgen hennes, og unngår tema. Prøv å være en hun kan snakke med, eller du kan oppfordre andre til å gjøre det hun ønsker. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6719520-n%C3%A5-begynnte-jeg-rett-og-slett-og-gr%C3%A5te-her-hva-skal-jeg-si-til-henne-som-m%C3%A5tte-f%C3%B8de-babyen-d%C3%B8d/#findComment-6726252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå