Gå til innhold

ingen fosterlyd! Snufs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag for å høre på fosterlyden/ hjertet til fosteret.

Men det var ingen ting å finne..... ble veldig skremt av dette, flere som har opplevd dette og det har gått bra fo det?

(Er 14 uker på vei) Please svar, venter og håper....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Legen min lyttet etter fosterlyden i uke 17 og fant ingenting. I uke 19 var jeg på ultralyd og gutten sprellet som bare det!!!

Morkaka mi ligger på fremsiden av livmora. Dette gjør at man kjenner sparkene seinere og at det er vanskelig å høre fosterlyden før uke 19-20.

Så ta det med ro. Legen min sa hun ikke brukte å lete etter fosterlyd før uke 17-18.

Babyen har det sikkert bra!! :-)

Skrevet

Jeg var hos jordmor første gang i uke 14 og da hun skulle sjekke hjertelyden UNDERSTREKET hun for meg at "det KAN hende at vi ikke finner den nå, for det KAN være for tidlig, og du må ikke bli bekymret for dette". Så det varierer nok fra person til person hvor tidlig man kan høre den! Tror nok ikke du skal bekymre deg. :o)

Skrevet

Tusen takk for så raskt svar :-)

Det er godt å høre at det er andre som har opplevd lignende og

alt var bra med babyen for det! Da skal jeg ikke ta sorgen på forskudd.

Har bestilt ultralyd hos en privat klinikk så jeg slipper å vente så lenge med å finne ut om alt er ok.

Skrevet

Legen sa det hendte at de ikke hørte fosterlyden på noen på grunn av

morkaken kunne ligge i veien, men at i de fleste tilfeller hørte den etter 12. uke. Han var nok bare ikke flink nok til å informere om at det ikke trengte å være noe galt. Har ikke lagt på meg, heller gått ned i vekt hitill, på grunn av mye sress, jobbing og kvalme, så det nevnte han.

Hadde med samboer som gledet seg til å høre tegn til liv, han ble nok mer bekymret enn meg, så smittet det nok ekstra over på meg også.

Synes noen leger burde bli bedre til å være positive og informere godt i sånne tilfeller, ikke bare dra frem det negative. Så man slipper å gå å bekymre seg unødvendig. Godt at en da har et forum som dette og andre med lignende erfaringer som kan trøste :-)

Skrevet

Jeg var hos JM første gang rundt samme tid som deg og hun ville ikke prøve å finne den en gang fordi hun mente at sjangsen var så stor for ikke å finne den og at jeg skulle bli unødig bekymret. Første gang jeg hørte (og så) den lille var på UL i uke 19.

Ikke ta sorgene på forskudd og gled deg til UL:)

Skrevet

Legen skulle finne fosterlyden på min gravide nabo rundt uke 30, men fant den ikke. Vi fant den lett selv, hjemme med babywatcheren rett etterpå. Var nok legen som ikke var så erfaren. Leger på legekontor driver ikke å leter etter hjertelyder hver dag, så man må regne med at det ikke er hundre prosent sikkert at man finner den, selv om alt er i orden. Men det brude alltid sjekkes opp for å unngåp unødig bekymring.

Skrevet

Fant ikke hjertelyden hos meg heller når jeg var i uke 14. Jeg husker også jeg ble utrolig bekymret.

Men det er nå tydligvis ikke uvanlig at man ikke finner den så tidlig, så tror ikke du skal bekymre deg så veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...