Gå til innhold

HJELP! Fødselspermisjon, lønn????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da må du søke om fødselspenger fra Trygdekontoret (NAV Trygd heter det vel nå...??). Du kan enten ringe dem og få skjemaet tilsendt, stikke innom og hente skjemaet eller hente det fra denne siden:

http://www.nav.no/page?id=1073743648&formQuery=data%2Fthemes%2Fcontent%2F@key+%3D+1073743188

Gå på "Krav om fødselspenger, adopsjonspenger eller engangsstønad". Det er nemlig ett og samme skjema for disse ytelsene...

Vi har et skjema på jobb som jeg fylte ut. jobben sørger derfor for å få penger fra trygdekontoret, mens jeg får "vanlig" lønn fra jobben. Jeg fikk beskjed om at det eneste jeg måtte sørge for selv var søknad om barnetrygd. jeg jobber i kommunen, så det kan jo hende det er annerledes andre steder.

Annonse

Det som står på trygdeetatens hjemmesider (eller "nav" som det heter nå) er at kravet må settes fram senest tre mnd etter du skulle ha begynt å mottatt stønad (altså ca 2mnd etter fødsel) Men dette er siste frist altså! Er jo en fordel å være ute i god tid, jeg har i hvert fall IKKE råd til å gå flere mnd og vente på penger. De fleste trygdekontor har jo en viss behandlingstid, så jeg ville levert søknaden ca 2mnd før termin for å være på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...