Pølsa Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er 30+1 idag, og SF-målet er på 34 cm. Det har vært høyt hele tida, så legen er ikke bekymret for at noe er galt, men han vil nå sende meg på en ekstra ultralyd for å sjekke om terminen er riktig eller om barnet i magen er kjempestort. Jeg tror egentlig ikke at noen av delene er tilfelle - jeg er rimelig sikker på at termindatoen er rett og jeg har to barn fra før som begge var i underkant av 4 kg, så jeg tror ikke det er så sannsynlig at denne er så veldig mye større. Er det noen andre som er så store, og som vet hvorfor? Hva kan være til kjempemage? Merker jeg blir ørlite grann bekymret... Må kanskje legge til at jeg er litt overvektig, men ikke mye, og har lagt på meg 9 kg. så langt i svangerskapet. Tror det er ganske normal vektøkning.
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har samme målet som deg i uke 30 nå. Var på 3.Ultralyd i går, babyen hadde da normal size, men det var litt mye foster vann da. Derfor er magen litt for stor, men det er ikke farlig. Jeg har lagt på meg 13 kg. Ganske normalt det, lykke til:)
Mooncake Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Hei, Jeg har hatt høyt symfysemål hele tiden, og er heller ikke den aller spinkleste i verden. Er i uke 33 og har lagt på meg 8 kg. Tar det ikke tungt at symfysemålet er høyt, jeg. Babyen trenger ikke være større en normalt for det, det kan skyldes mye fostervann eller din egen konstruksjon. Vi er alle forskjellige Det er jo positivt at du får en UL for å sjekke alder/størrelsen.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Sikkert ikke noe farlig i alle fall! Mitt er for lavt, men jeg fikk beskjed om at så lenge jeg spiste normalt så var det ingen fare! Og det er jo helt sikkert sånn hvis det er for høyt og!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har ligget over den "røde streken" hele tiden, og har tenkt på meg selv som stor. Men så byttet jeg jordmor pga flytting, og hun målte på en annen enn den gamle jordmoren min, og vips, nå ligger jeg under streken... rare greier, vet ikke hva disse målingene sier, jeg...
Vifikkiaugust Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Når jeg var 31 uker på vei var sf-målet mitt 37! Skal til ny ul på torsdag for å sjekke om terminen stemmer/om babyen er stor. Er da 33 uker på vei. Jeg tror også at terminen stemmer ganske bra, kanskje den kan bli flytta frem noen få dager. Jeg har så langt lagt på meg 13 kg.
Puttipluttipott*har født* Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har liggi høyt hele veien bare 3 kryss innenfor det grønne feltet, resten over. I uke 32 var det 31cm. Uke 40 var det 39 cm. Spørs litt hvordan babyen ligger osv. Jordmor har ikke nevnt noe om det, annet enn. "stakkars deg" som er så liten med så stor mage. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå