Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg blir helt sprø av den veivingen!!!!! Han veiver flaska ut av munnen og dasker til skjea så maten spruter i alle retninger. Så blir han sint fordi han får grøt i øynene, og fordi flaska ikke holder seg på plass i munnen. Dersom jeg holder armene fast, blir han illsint. Jeg må sysselsette ham med en leke, men det er ikke alltid like enkelt. Når slutter de med dette tullet, da? Har ei fra før, men hun godtok at jeg holdt hendene fast, så da var det greiere.
3tettesmå Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Hahaha... sånn holder gutten min også på! Han er 4,5 mnd. Hvor gammel er din? Han veiver sånn at han dytter puppen ut av munnen, grøten spruter rundt i hele leiligheten og gnir grøten i øynenen. I tillegg blir han sint for at ikke jeg gir han grøten fort nok, men det jo ikke så lett når de armene flakser i veien. I tillegg vil han hels holde i skjeen selv og får han først tak, tviholder han og da er det ikke så lett å gi mer grøt... Og han blir også sinna hvis jeg holder fast hendene! Det var smart å sysselsette han med en leke - så får man heller vaske av grøten etterpå. Mitt beste triks hittil har vært å sette på TVen så han kan ha litt oppmerksomhet dit mens jeg mater. Vet jo at dette er en fæl uvane, men ellers får jeg nesten ikke i ha grøten uten å må ha storrengjøring av både leiligheten, gutten og meg selv;-) Får håpe det blir litt bedre etterhvert!
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Min er 5.5mnd. Bestemte unge herremenn vi har. Hadde de bare skjønt at det er de selv som lager krøll, ikke vi mammaene. Min er også på ivrig jakt etter å få holdt godt tak i skjea. Må "brette opp" fingerne for å få ham til å slippe. Må jo le når jeg leser det her på skjermen, men det er ganske irriterende til tider altså!! Vi skal til vestlandet på besøk til farmor og farfar til helgen, og jeg tenkte kanskje farmor kunne passe Odin litt. Men jeg lurer fælt på om vil få i ham noe mat eller drikke....kanskje hun har noen god gamle triks, hun som har 12 barnebarn =D
3tettesmå Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Ja jeg merker jeg også blir litt irritert over hvor hjelpsom han skal være. Særlig når han begynner å hyle fordi jeg er for treg med grøten og han sitter og tviholder i skjeen. Et grøtmåltid tar jo i hvert fall 30 min - og det er en halv posjon! Får håpe at farmor har noen gode mate-triks (tipper hun ikke har brukt TVen... hehehehe) Du får si fra hvis hun lærer deg noe smart! God tur:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå