Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Skal jo helst kjøpe en snart, men er så usikker på størrelsen... Puppene blir jo betydelig mye større de første dagene etter fødselen, vel? Hva har dere andre gjort?
PrincessElisabeth Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 jeg har kjøpt inn 3 stk, gikk på sparkjøp og de var faktisk fine. Et godt råd jeg har fått av andre er at man bør kjøpe med bøyler, slik at de støtter litt bedre, jeg kjøpte i D, bruker DD nå, men de bhene er riktig nok HM og litt tykkere, prøvde den ene av disse bhene da jeg kom hjem, og de var ihvertfall betydelig større enn dem jeg har fra før.
mayreen85 Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har så smått begynt å bruke amme - bh allerede, jeg. Har vokst ut av alle push - up bh' ene i str B og C. Spilene ble veldig ubehagelige mot slutten. Må ha amme - bh i str D. Har altså vokst ca to strørrelser! Fra stor B/ liten C til D, men må regne med at de vokser enda mer når amminga tar til for fullt sier de. Derfor venter jeg med å kjøpe så mange riktig enda, til jeg har født i alle fall.
Mayken Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har akkurat pakket fødekofferten, og da måtte jeg ut å kjøpe amme-bh. Jeg prøvde flere forskjellige typer. Bruker C til vanlig og kjøpte en DD nå, da jeg prøvde den, så den faktisk ikke så stor ut. Siden jeg ikke aner hvor mye melk jeg kommer til å få eller hvor store de blir, kjøpte jeg bare en og valgte da den billigste, så får jeg kjøpe meg noen flere etter at jeg har begynt å amme og vet størrelsen litt bedre.
Pære Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er i uke 40, og kjøpt 1 BH for en måned siden, (tenkte å ha med på sykehus) men synes at denne kan egentlig være litt for liten. I går kjøpte jeg en til i en cup størrelse større. Regner med at jeg kommer til å vokse enda mer enn jeg har når melken kommer. Hvis disse blir helt feil, kan jeg kjøpe noe annet senere.
ballong Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Av erfaring har jeg kjøpt bare en ,da de vokser veldig den første uken og så roer det seg..så det er vanskelig å vite hvilken str man trenger. Den jeg har nå er en str større en hva som passer nå. De gamle ammebh mine har jeg kastet i en ivrig stund ( fillern)...
hemmeligvemmelig Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Har kjøpt 3, 1 cup større enn vanlig. har hørt man bør ha uten spiler/bøyler, da disse kan tette melkeganger.
KMB Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Ved mitt første svangerskap vokste jeg fra C til DD. Det gikk greit å bruke DD hele perioden jeg fullammet selv om puppene varierte betydelig i størrelse. Jeg bare endret i lengden på stroppene etc. Jeg har funnet frem flere ammebh'er fra forrige gang, og kjøpt meg et par nye. Nå hadde jeg b som start, og greier meg derfor med D denne gangen. Jeg vokste ut av mine gamle bh'er i første tri, og gikk da direkte over på ammebh'er. Dette er mitt siste (4.) barn, og disse ammebh'ene skal kastes etter bruk :-)
Mane Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Et tips er å la lappene være på til du har prøvd bh-ene etter fødselen. Da kan du dra å bytte dem etterpå hvis de ikke skulle være passe!
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Heldiggrisene dere som kan kjøpe "mange" bh'er. Selv må jeg kjøpe amme-bh på spesialforretning som fører ukurante størrelser, som min 85F... med en stykkpris på ca 650kr så blir det en svart og en hvit punktum, og kanskje en ekstra i en av fargene hvis jeg er heldig i julegave eller noe. Jeg har ikke annet valg enn spile-bh, fordi brystene blir så tunge at bh uten spiler ikke greier å gi nok støtte og jeg får vondt i skuldre og nakke. Jeg føyer meg likevel til rådet fra flere her om å kjøpe bare en før fødsel, fordi det er litt vanskelig å forutse hvor store de kommer til å bli. Noen hovner veldig opp akkruat rett etter fødsel, men stabiliserer størrelsen etter amminga har kommet i orden.
Yvonnemor Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Forrige svangerskap kjøpte jeg 5 amme-BH'er før jeg fødte, og jeg fikk ikke brukt noen av dem... Puppene var enorme etter melken kom, og jeg gikk fra 80C (da jeg ble gravid) til 90F (etter fødsel). Synes Triumph sine er kjempefine, litt dyre, men det er de verdt. Fåes kjøpt på f.eks. Cubus for rundt 400,-. Vil nok vente denne gangen, men har et par i reserve til jeg får kjøpt nye.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Ja på lørdag som var...Cubus hadde noen gode og billige.er i uke 37 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå