hårsår Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Nedenfor er det skrevet inn et innlegg om at de er lei av at samboeren snorker, leser på senga, har på vekkerklokke o.l. Blir så overrasket over at dere alle er så enige om at det er bare å kaste ut mannen av soverommet- til og med huset etter ei mors mening. Synes at tallene for samlivsbrudd er skremmende høye, og skjønner nå mer og mer hvorfor dersom tåleransen er så lav. Vil for all del ikke høres gammeldags ut, men synes at vi skal anstrenge oss litt for å holde harmoni i et forhold. Ta en prat med partneren deres og kom fram til en løsning sammen. F.eks trenger ikke typen å lese på senga, men kan lese i stua før han legger seg. Du kan sovne først, slik at du ikke sovner til duren av hans snorking. Men husk også at mannen jobber mens du går fri hele dagen. Du kan ta igjen søvnen i løpet av dagen, det kan ikke han. Vi trenger virkelig ikke å være så slemme mot mennene våre!! Husk at barna våre lider av dette! P.S: Dersom du HADDE sendt med en matpakke i døra til mannen din til jobb, kan det være han vært mer imøtekommende. Vi ønsker alle positiv oppmerkomhet og godhet.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 HAHAHAH Sover hele dagen?! hvor i all verden er det liksom ungen skal være mens jeg sover da? Synes litt synd på de barna dine som vokser opp med den tro at mamma skal bøye seg i støvet for pappa (litt satt på spissen).
hårsår Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2006 Liker ikke helt den skarpe tonen din! Prøv å diskutere som en ansvarlig voksen, er du snill. Du kan duppe av mens du ammer for eksempel! Det gjør store underverker. Det er også en bred vei mellom å kaste mannen ut, og bøye seg helt ned i støvet! Alt er ikke svart og hvitt, tenk over det!
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har ikke lest tråden du refererer til, og har heller ikke slike problemer i mitt forhold, men vil svare alikavel. Jeg er nok litt enig med deg, men langt i fra helt. Jeg er enig i at man bør prate sammen for å finne løsninger, og være flinke til å ta hensyn til hverandre. Så kommer vi til det jeg IKKE er enig med deg i. Jeg har da vel ikke fri på dagen????? Jeg har to barn på hhv 2.5 år og 3.5 mnd. Når i all verden mener du at jeg skal sove? I huset vårt må vi faktisk gjøre husarbeid også, vet ikke hvordan det er til deg, men. Sove mens man ammer ja, hehe, har du prøvd det med en aktiv 2.5 åring ved siden av deg? Og en annen ting, jeg ammer ikke lenger, hun får flaske, enda vanskeligere å få sove. Vi som går hjemme har da en minst like krevende jobb som far, i allefall vi som har aktive barn som skal ha sine behov dekt gjennom en hel dag. Det skal handles, vaskes, ryddes og man må kanskje lage litt mat innimellom og. Men du har kanskje en kjempelat unge, som sover til mammas bryst, så lenge hun ikke er opptatt med å smøre matpakke til far så hun er sikker på at mannen er fornøyd, sitter i et rotete hus og venter på at maten lager seg selv?? Du skjønner nok at dette var satt på spissen, men regner med du forstår poenget mitt. Matpakke får ikke mannen min til å være mer imøtekommende, men et kyss i forbifarten, et stryk på kinnet etc gjør hverdagen koseligere for oss alle. Men vi lever tydeligvis forskjellig.
go`mor Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 I akkurat dette tilfelle vil jeg si at han viste henne ingen respekt, er det ikke respekt er det ikke noe å bygge et forhold på...................
3tettesmå Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er helt enig i at det er unødvendig med spydigheter og drittslenging. Jeg syns også man skal forsøke å være hyggelig mot hverandre når man lever sammen og finne ut av en løsning som passer begge. Men jeg må si meg enig i at det med å sove på dagtid virkelig ikke fungerer for alle. Noen babyer sover faktisk veldig lite på dagtid, og selv om man har baby som sover på dagtid er det ikke alle som har så godt sovehjerte at det bare er å legge seg ned og sove på komando. Her i huset er jeg helt sikker på at det er minst like hardt å gå hjemme med sønnen vår som å gå på jobb - hvis ikke hardere. Han er en veldig snill og glad gutt. MEN han sover lite på dagen og krever da sin oppmerksomhet. I tillegg har vi hverken oppvaskmaskin eller vaskemaskin så det går mye tid til å ta oppvask, gå i vaskekjeller i tillegg til andre huslige aktiviteter. Jeg er heldig som har en mann som gjør minst like mye i hjemmet som meg - så jeg skal absolutt ikke klage. Syns det er et godt forslag å forsøke å legge seg ned å slappe av mens man ammer. I mitt tilfelle må jeg dessverre si at ikke det er helt mulig heller. Min gutt er mer enn fornøyd etter 5 min amming og det blir ikke mye dupping av det. Ikke meninga å starte en diskusjon, men vil bare si at det faktisk ikke er alle som har muligheten til å sove på dagtid.
Luca Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg går hverken fri hele dagen eller kan sove på dagen med to småttinger hjemme, så det er vel litt generaliserende å tro at alle kan det. Anbefalte ikke HI om å hive mannen på dør, og sa også at det er jo litt trist å ikke skulle dele soverom, men at han trenger en holdningsendring. Har ikke lest alle svarene hun fikk, men tror ikke det var så "slemme" svar der.
Gjest mamma'n til Sally Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Har ikke lest innlegget du refererer til, så det skal jeg ikke uttale meg om - MEN det er jo ikke til å komme fra at mange her inne er kjempeflinke til å svare "kast ham på dør!", dersom noen ber om råd. Slik jeg ser det, er det skjeldent så enkelt. Vi skal være voksne kvinner og mødre, en beslutning om å ta ut skilsmisse, kaste ut samboere og splitte familien er ikke så svart/hvitt som mange her inne får det til å høres ut som. Igjen, jeg snakker ikke om det innlegget du refererer til. Kanskje bør vi huske på, når vi skriver innlegg om våre kjære, her på DiB, å ikke bare nevne det negative - men også skrive innlegg om det positive. Det er lett å poste innlegg når noen gjør noe vi ikke liker, men dersom vi aldri skriver noe positivt, gir vi kanskje et feilaktig bilde av mennene våre.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har ikke lyst til å kaste ut mannen verken fra soverom eller hus jeg, men det er MEGAFRUSTRERENDE å ikke få sove om natten pga snorkingen hans. Jeg sover derfor mye i stua, men det er også jeg som er oppe om natten dersom pluttegutt våkner. Jeg har ikke mulighet til å sove noe særlig om dagen, og jeg skal snart ut i jobb... er det da bedre at jeg er død av trøtthet på mangel av søvn enn han???????? Jeg har frivillig tatt mesteparten nå fordi jeg har "fri" som du kaller det. Men når jeg skal ut i jobb igjen, da skal vi nok dele ja. Og vil også bare si at jeg rett som det er sender med mannen matpakke med små hilsener inni også jeg. Uten at han snorker mindre av den grunn.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå