Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente er nå 10 uker gammel og ammer hver annen time!!! Jeg blir så frustrert. Må hele tiden passe på å være i nærheten av lillegull så hun får måltidet sitt. Tikk-takk-tikk-takk klokka går. Skal vi ut på tur må jeg liksom passe på å gå umiddelbart etter amming slik at vi er tilbake innen to timer er gått. Hun sover aldri gjennom flere timer heller, hun våkner to timer etter forrige måltid uavhengig av hvor mye hun har sovet.

Når skal det gå lengre tid mellom måltidene? Nå har det vært slik i to uker, før det kunne det gå litt lengre tid. Så dette begynte vel da kolikken forsvant...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet stort sett hver 2. time om dagen de første 4. månedene. Om natta ammet jeg ca 2-3 ganger, men da han ble ca 3,5 mnd, ble det hyppigere og hyppigere om natta også. Til sist ammet jeg vel hver 2. time døgnet rundt. Slitsomt!

Derfor begynte vi med grøt ved 4 mnd alder og det har blitt en helt ny hverdag. Nå ammer jeg ca hver 3. time om dagen og hver 4.-5 time om natta. Gutten er mye roligere og fornøyd og jeg får endelig sove litt mer sammenhengende! Så her måtte det altså grøt til for å få ned ammehyppigheten. Gutten min er ganske stor -var vel litt over 8 kg da han var 4 mnd.

Skrevet

sånn her og... han er 3,5 mnd. kan gå tre timer av og til da!

Skrevet

jeg amma hver 2.time på dagen. på natta sov gutten min fra åtte til fem før ahn spiste og sov videre. plutselig begynte han å spise hver andre time hele døgnet. trodde også at dette var økedøgn. nå får han grøt, har spist det i 2 uker. er 4 mnd.har ikke merka så stor forskjell. han sover tyngre kanskje. vi må vel bare innse at det ikke går an å sammenligne..

synes det var greit at han spiste hver2.time så lenge han sov på natta. nå går det 3.-5. timer på natta, så det er jo litt bedring da:)

Skrevet

jeg har null peiling på hvor ofte jeg ammer.. det er veldiog opp og ned. Om kvelden sovner hun i 20-21 tiden og sover kansje til halv 3 om natta. Også sovner hun ved siden av meg og puppen og våkner ikke før 6.7 en gang igjen. På dagen er det alt fra 1,5 til 3,5 time mellom hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...