Gå til innhold

Når gir kvalmen seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg spydd i tre uker, hele dagen... Har prøvd alt av kjerringråd og ingenting funker!

Når er det vanlig at dette gir seg? (10 uker på vei)

 

Er utslitt av dette nå, og mister snart motet helt. Klarer ikke tenke noe særlig på at jeg blir mamma i mai pga. at jeg er så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som oftest rundt uke 12-13, for da sker det vist en omrokkering i hormonene der inne, er noe som overtar funksjonen for noe annet og da reduserers det som gir kvalme følelsen (og tretthet osv). Prøvd "sjømannsbånd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også høyrt at rundt veke 12 er det morkaka som tek over hormonproduksjonen, og det skal minske kvalmekjensla. Berre to veker til!! :) Veit det er mager trøyst, det er heilt forferdeleg å vere kvalm! Håper du blir betre fortfortfort!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 11+3, har vært forferdelig kvalm (og faktisk sykemeldt pga det) i fem laange uker. Hatt litt hjelp av akupunktur. Men NÅ ser det ut til at det letner litt. Jeg er fortsatt kvalm, men kaster ikke opp lenger og kvalmen er på en måte mer levelig, hvis det går an å si det?.. Endringen skjedde nå for bare noen dager siden.

Får håpe det blir det samme for deg... Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...