Gå til innhold

Utslett rundt munnen

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan hjelpe meg med råd vedr. utslett rundt

munnen på barn?

Har en datter på 2 1/2 år, som plutselig har fått utslett rundt

munnen. Det kommer og går litt, og har prøvd alt fra fuktighetskrem til bacimycin sårsalve...men ingenting har hjulpet.

Virker som om det blir verre når hun spiser og det naturlig nok kommer i kontakt med matrester. Merker jo også at det er så som så med vask

i barnehagen, ettersom barna skal vaske seg selv med klut etter at de har spist. Kan det være allergi? Eller er dette en form for eksem?

Mottar tips med stor takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6716702-utslett-rundt-munnen/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Har desverre ikke noe tips til til deg. Men gikk inn på denne siden for å spørre om akkurat det samme...

Gutten min er 18 mnd og har rødt "utslett" rundt munnen. Det varierer i rødhet flere ganger for dagen, spesielt rødt er det etter har har spist. Andre ganger er det nesten ikke rødt i det hele tatt...

Området og "mengde" varierer også, men det er litt over tid. Har hatt dette i flere mnd nå, ser ikke ut til å plage han, men ser jo så fælt ut når det er skikkelig hissig...

Håper andre har vært borti dette og kan hjelpe oss:-)

Hei!

Datteren min har samme problem (i tillegg til at hun har atopisk eksem). Legen vår sa at det skyldes matrester og sikling og rådet oss til å bruke rikelig med kuldekrem (vi bruker Ceridal) før og etter hvert måltid. I tillegg er vi nøye med å vaske henne i ansiktet med våt klut med olje hver gang hun har spist. Dette har gjort underverker! Anbefales! men man må være nøye; vi har slurvet noen ganger og da kommer det med en gang!

Tror jeg har funnet en løsning på dette med utslett rundt munnen. Er, som hun foreslo over her, blitt flink til å vaske skikkelig me vann og olje etter måltid. I tillegg har jeg smurt på milison salve om kvelden og locobase om morgenen (fordi mildison tørker ut huden) 4-5 dager uten noe særlig virkning (tror jeg, mulig det var derfor den andre virket så bra etterpå)

Var på helsestasjonen på torsdag. Da fikk jeg prøve på "Locobasa REPAIR" Det gjorde underverker. Har smurt han hver morgen og kveld i to-tre dager nå og det er så og si helt vekk:-)

Vasker fremdeles godt etter måltid hvis han har grist.. Men Mildison bruker jeg ikke lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...