Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tenkte det var lettest å nå deg her istedet for den andre skravletråden.. Hvordan går det? Tar bekkenløsning og stor mage knekken på deg? Leste inne på 2. tri at du var for sliten til dagstreff, så da orker du kanskje ikke komme på kveldstreffet på mandag heller? Ville vært hyggelig om du stakk innom! :-)

Jeg er 17+1 nå, og har en ørliten tyngdefølelse i magen, nok til å skjønne at jeg er gravid. Dessuten har jeg kjent noe jeg mistenker er spark de siste dagene. :-) Var hos jordmor i dag og hørte på hjertelyd, deilig med bekreftelse på liv... Hun var hyggelig, og vi hadde langt større utbytte av den timen enn hos fastlegen!

Formen er fin selv om jeg blir fort sliten og svimmel. Humøret begynner også å bli noe ustabilt dessverre, men det går nå greit enda. Jeg har litt for mye å drive med kjenner jeg, litt for få frikvelder. Nå har vi kjøpt tomt og skal bygge hus også, det er liksom alltid et prosjekt hos oss..

Jeg har lagt på meg 200 gram siden jeg ble gravid, noe jeg syns er lite men jordmor sa var ok. Fikk ikke du beskjed om å legge på deg rundt disse tider? Hadde du gått ned da eller?

Fikk for øvrig time til ammeinformasjonskurs el.l. i januar, det virket litt sånn fjernt! Amme, jeg? Vel, om 5 måneder skal jeg visst det. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Veldig avhengig av dagsformen om jeg orker treff. Men stort sett er treff på dagtid bedre enn på kveldstid. Da har ikke kroppen rukket å slite seg ut ennå. Bekkenløsningen blir bare verre og verre og magen tyngre og tyngre. Søvn er fremmedord om dagen...

Jeg gikk ned i begynnelsen av svangerskapet..ca 4 kg. Så frem til uke 32 hadde jeg lagt på meg 4-5 kg fra starvekt. Og plutselig gjorde jeg et kjempe hopp med 4 kg på to uker mellom 32-34! Var på kontroll hos jordmor i dag og da hadde jeg på nesten 3 uker bare gått opp 1 kg. Til sammen har jeg gått opp fra 70 kg i statvekt til 80 nå.. Så totalt ca 10 kg. Men har jo 1 mnd igjen da:)

Var på ammekurs og syne det var fint. leg liker meg mye bedre på kontroll hos jordmor. hun er mye flinkere enn fatlegen og har ikke minst mye bedre tid enn det legen har. Hos legen får jeg aldri spurt om det jeg lurer på.. ja, ja.. ellers hadde vesla lagt seg i "første stilling" som de vistnok kaller det. Dvs lagt seg til siden med hodet godt nede i bekkenet, hun trodde hodet kanskje ville feste seg ganske snart. Skrev fortsatt HB (hodet bevegelig) men mente at det var veldig lite hun fikk beveget det. Urinen var fin, frtsatt høy og varierende puls, blodtrykk på 100/60 0-1 i ødem. Veslas puls var på 152 og symfysemålet var på 34,5 cm:) Alt så veldig bra ut.

Moro å høre hjertelyden ja..er en av de koseigste lydene i verden det nå..hehe:) Vært på ordinær ul ennå eller? Ev når skal du? Vil du vite kjønn da?

Spennende med husbygging! Hvor har dere kjøpt tomt da? Bryllupet da? Går det bra med planleggingen?

Spørs om jeg kommer på treff til mandag... må nesten se det an. Skal kanskje treffe folk på dagtid til uken..får se om jeg orker..

Skrevet

Så bra at alt er bra med babyen i det minste! Det har jo vært et tidvis nervepirrende svangerskap for deg. Det høres skrekkelig ut å ikke få sove skikkelig å være så sliten, jeg klager jo litt allerede enda jeg sover sammenhengende om natta stort sett. Håper du slipper å gå over terminen, så blir du etter hvert kvitt bekkenløsningen selv om du fremdeles ikke får sove. ;-)

Vi har kjøpt tomt på Vardefjellet i Sørum, nybyggerfelt litt ovenfor Skedsmokorset. Ikke ei drømmetomt, men tomta ved siden av et vennepar ble ledig, og vi har snakket en del om å bo ved siden av hverandre så vi heiv oss rundt! Litt vemodig og, for det er fint å bo på Volla med gangavstand til alt. Jeg satte opp plusser og minuser ved å flytte, og kom i pluss. :-)

Bryllupet utsetter vi til 2008, det ble litt vel mye med husbygging og baby på et år! Vi får tomta 2. nov, men får ikke gjort noe før januar da gravere er ledige for oppdrag. Nå om dagen tegner vi om huset gang på gang og går i møter og har besøk av meglere for å gi oss prisantydning på det vi har sånn at vi ikke bygger for dyrt etc. Begynner å flaske seg nå. Så må vi pusse opp det siste i huset, blant annet barnerommet, så vi kjeder oss ikke da!

Vi skrives om vi ikke ses. Hold ut, du er snart ved målet! :-)

Skrevet

Glemte: Nei, jeg har ikke vært på ordinær UL enda, det er 30 oktober når jeg er 19+0. Jeg vil vite kjønnet om de ser det. Blir litt enklere å finne navn da, er så overveldene mange at det hadde vært fint å halvere antallet!

Hvis det blir jente, har jeg litt lyst til å kalle henne Amélie. (Som i "Amélie from Montmartre", uttales Ameli.) Men skal lese litt i navnebøker og på Internet etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...