glad og lykkelig Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Hei, hei!! Ser det er så mange som er flinke til å svare seriøst her inne, så jeg prøver meg med noen spørsmål! Har ei jente på 6 mnd, og har hatt mer eller mindre såre brystknopper siden hun ble født. Den værste sårheten ga seg etter ca 4 uker, men ved hver amming er det veldig sårt de første ti sek ca. Har utdrivningssmerter, men de kjennes litt annerledes. Har også vasospasmer (Raynauds fenomen??), og merker at nå når det begynner å bli kaldere blir dette+sårheten værre. Jenta mi har alltid blitt ammet ofte ca annenhver time på dagen og ca tre ganger på kveld/natt, og hun suger veldig kraftig, og litt "utpå" brystknoppen. Merker at de gangene hun får større tak er sårheten myyye mindre. Har ingen smerter utenom ammingen, unntatt litt stikking i brystvortene (som nåler??). Ble langt det her, men nå til saken:) Kan dette være soppinfeksjon?? Tanken hadde ikke falt meg inn før søsteren min fikk det, men tror nok hun har det en del værre enn meg.. Kan jeg i så fall ha hatt dette i så mange mnd? Jenta mi har aldri hatt noe belegg/dårlig ånde fra munnen, kan hun likevel ha det? Tusen takk for svar på forhånd fra uerfaren førstegangs..
Expat Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Tror egentlig at det heller er det ikke perfekte sugetaket, men det skader ikke å behandle med litt pensling med biola på puppen. Og hold deg god og varm!
glad og lykkelig Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2006 Takk for svar:) Bare smører jeg det på tuppen? Du mener sånn drikkeyoughurt eller er et noe annet? Da må jeg vel vaske det vekk før hver amming siden det er melkeprodukt? Ja, har funnet frem alle strikkegenserene nå, vooondt når jeg fryser:(
Expat Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Det er de som må ta på jakke for å gå i frysern Du kan legge på en kompress eller papirinnlegg med naturell biola på etter amming, og så tar du den bort etter en kort stund. Husk å varme den, da ellers blir det ille vondt! Så lenge barnet ditt ikke reagere på at du spiser melkeprodukter så burde biolaen ikke gi problemer. Men det merker du kjapt. Poenget her er å infisere dere begge med de snille laktobacillus og bifidusbakteriene, de tar sopp! Og gir velluktende bæsjebleier, hehe. Du kan godt drikke litt biola selv også.
glad og lykkelig Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2006 Ok, da får jeg prøve en biolakur:) Tusen takk for hjelpen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå